Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Nielsen
#10 Kommentar postet d. 07-05-09 kl. 16:57. Emne: Er der noget der hedder Akelejerust?
Tak igen Torbjørn,

Så skal der indtastes med billede, når jeg kommer til det lidt senere i dag.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Ole Jensen
#11 Svar postet d. 19-05-09 kl. 12:12. Emne: Er der noget der hedder Akelejerust?
Hej Erik og alle i andre.

Den rust som Erik har fundet, gror også på akelejer her i Humlebæk. I nogle år i større mængder, og i andre er den næsten ikke til at finde.

Efter at have set Eriks billder, hentede jeg et par blade med svampen for at kikke på dem i en kraftig lup.

Der så jeg nogle små "emner" som ligner små fluemaddiker,uden bevægelse, og de er kun tilstede lige omkring svampen.

Er der nogle den kan fortælle hvad det er for noget?

Er der noget der hedder Akelejerust? (Hej Erik og alle i andre.
Den rust som Erik har fundet, gror også på akelejer her i Humlebæk. I nog)
Foto: Billede 1
Besvar | Kommentér

Ole Jensen
#12 Kommentar postet d. 19-05-09 kl. 12:16. Emne: Er der noget der hedder Akelejerust?
Her billede 2 med de små dyr?

Venlig hilsen Ole

Er der noget der hedder Akelejerust? (Her billede 2 med de små dyr?
Venlig hilsen Ole)
Foto: Her er så billede 2
Besvar | Kommentér

Ruth Ahlburg
#13 Kommentar postet d. 11-06-21 kl. 21:55. Emne: Er der noget der hedder Akelejerust?
Jeg har selv fundet lignende larver i rust på akeleje.

Det er måske

- se linket HER

Larva of genus Mycodiplosis.

Mvh Ruth

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator