Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann

Svaraktivitet:

(288)
#10 Svar postet d. 08-05-09 kl. 08:13. Emne: MÆRKELIG SVAMP
Det kunne muligvis være Amaurochaete atra, der lever på fyr og er creme til lyserød som plasmodium og med sort sporemasse, men jeg vil mene, at en mikroskopi vil være det bedste for at fastslå identiteten, det er meget vanskeligt udfra billederne.

Hvordan så overfladen ud? Var den mere eller mindre ensfarvet og ret glat, eller var den delt op i et fint, hvidligt netmønster? Se godt efter

Skinnende støvpude har hvidt plasmodium, der kan blive noget cremefarvet ved forskrækkelse.

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#11 Kommentar postet d. 08-05-09 kl. 11:31. Emne: MÆRKELIG SVAMP
Jeg er enig med Margaretha, men mon ikke der kommer en slimsvampeekspert forbi -;

Besvar | Kommentér

Mads Christensen
#12 Kommentar postet d. 08-05-09 kl. 11:36. Emne: MÆRKELIG SVAMP
Overfladen er nubret men temmelig ensfarvet lidt lysere end "kødet". Her er lige et par ekstra billeder der måske kan hjælpe

Og Michael - jeg tog det ikke ilde op

MÆRKELIG SVAMP (Overfladen er nubret men temmelig ensfarvet lidt lysere end "kødet". Her er lige et par ekstra bille)
Mads Christensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Mads Christensen
#13 postet d. 08-05-09 kl. 11:38. Emne: MÆRKELIG SVAMP
En ældre udgave fra samme område

MÆRKELIG SVAMP (En ældre udgave fra samme område)
Mads Christensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#14 Kommentar postet d. 08-05-09 kl. 11:45. Emne: MÆRKELIG SVAMP
Skinnende støvpude er det næppe, men nu har jeg bedt Jens Maarbjerg om at kigge på billederne og komme med sin mening.

Besvar | Kommentér

Jens Maarbjerg

Svaraktivitet:

(19)
#15 Svar postet d. 08-05-09 kl. 18:12. Emne: MÆRKELIG SVAMP
Jeg tror Margaretha kan have ret, men er ikke sikker. Jeg har ikke selv fundet Amaurochaete atra. Mikro burde kunne afgøre sagen. Vh Jens

Besvar | Kommentér

Mads Christensen
#16 Kommentar postet d. 09-05-09 kl. 18:53. Emne: MÆRKELIG SVAMP
Tak for jeres svar- jeg kommer nok ikke igang med mikro, men jeg er blevet meget klogere.

Tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator