Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen
#10 Kommentar postet d. 31-05-09 kl. 08:02. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Erik, har du fået svar fra Thomas Læssøe. Jeg spørger fordi jeg et par dage efter den foreløbige afslutning af din tråd, fik lejlighed til at undersøge en der helt lignede, denne havde dog svagt nitrøs / ræddikeagtig lugt, på mikroskopien havnede jeg utvetydigt hos huesvampen Mycena abramsii, hvilket Thomas accepterede.

Og lidt før, fandt jeg en som jeg syntes var lidt spinkel og måske også lidt skør til at være Toppet Huesvamp, men mikroskopien kunne afgøre at det var denne.

Jeg kender ikke den første godt nok til at kunne afgøre om den kan kendes i felten eller ej; men jeg er nu ikke i tvivl om at Toppet Huesvamp også kan findes om foråret.

En god ting ved at afgøre lugten vil være at straks at bevare den i en lille, tæt æske, og så snuse ordentligt til den når du kommer hjem fra en tur og har tid til at se på fundene.

Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#11 Kommentar postet d. 01-06-09 kl. 09:56. Emne: Lamelsvamp på nedbrudt egekævle
Hej Torbjørn

Godt du minder mig om at jeg skal have afsluttet mine tråde...

Ja Thomas har godkendt den som Toppet Huesvamp.

Jeg lægger billede ind i galleriet.

Erik

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator