Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen
#10 Kommentar postet d. 09-05-09 kl. 22:25. Emne: Hvilken svamp
Jeg kan godt sætte mig ind i at det ligger lidt tungt med en prøve Mads. Jeg kom imidlertid til at tænke på at hvis den havde tydelig lugt (hvad Sodfarvet Skærmhat har, men ikke den en eller to dobbeltgængere), så kan jeg godt acceptere den alligevel, lugte er jo meget subjektive og svære at beskrive, og iøvrigt variable. En ting mere; Ved du om det var nåle, eller løvtræsflis?

Besvar | Kommentér

Mads Christensen
#11 Kommentar postet d. 09-05-09 kl. 22:33. Emne: Hvilken svamp
Lugten var tydelig, men jeg bed ikke mærke i hvilken flis der var tale om, det gik lidt hurtigt og jeg så først selv at der var flis da jeg genså billedet da jeg kom hjem - beklager al den sjusk

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#12 Kommentar postet d. 09-05-09 kl. 22:39. Emne: Hvilken svamp
Jeg accepterer den på grund af den tydelige lugt! - Det er ikke for at være pernittengrynet, men du kan jo dårligt vide at der i virkeligheden er tale om et artskompleks, hvorfor jeg må have så mange oplysninger som muligt for at kunne overbevise mig selv om at mit svar er rigtigt. Håber ikke du er blevet skræmt - heldigvis er det ofte lettere end i dette tilfælde.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Mads Christensen
#13 Kommentar postet d. 09-05-09 kl. 23:16. Emne: Hvilken svamp
Jeg blev ikke spor skræmt. Jeg syntes det fedt at nørde med og beklager kun at jeg ikke kunne levere tilstrækkelig med oplysninger. tak for hjælpen og interessen.

Mvh. Mads

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator