Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Nielsen
#10 Kommentar postet d. 20-07-09 kl. 23:14. Emne: Kan I hjælpe mig med at finde ud af hvilket træ jeg har?
Til Jack

Jeg kender ikke dit træ, men det minder mig om en slags Benved.

Har du et nærbillede af blomsterne? Synd at træet ikke sætter frugter, for de små tørre kapsler af Benved er specielle.

På internettet fandt jeg billeder af et par asiatiske arter, nemlig Euonymus sieboldianus og Euonymus hamiltonianus. De ligner!

Måske kan du selv gå videre med forslaget. Eller se, at det er helt forkert!

Hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Jack Sanz
#11 Kommentar postet d. 27-07-09 kl. 17:26. Emne: Kan I hjælpe mig med at finde ud af hvilket træ jeg har?
Hej Henry,

Tak for dit svar. Jeg tror da du har helt ret. Jeg kan dog ikke bestemme mig for hvilken slags benved der er tale om, men det er helt klart en benved. Jeg tror nok mest på den sidste du nævner. Jeg kan på dette link se et træ der minder til forveksling

- se linket HER

Jeg kan læse at den kan tåle hård beskæring, men ved du noget om hvornår jeg skal beskære?

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#12 Kommentar postet d. 27-07-09 kl. 18:30. Emne: Kan I hjælpe mig med at finde ud af hvilket træ jeg har?
Til Jack Zanz

Glad for at du har fundet et muligt navn til dit træ, men tør slet ikke råde dig vedrørende beskæring.

Havearten Euonymus fortunei med mange dyrkede sorter tåler udmærket beskæring i Danmark, men det er ikke nogen garanti for, at andre hårdføre arter fra Asien også kan tåle det.

Kan du ikke prøve at efterlyse nyere oplysninger fra danske havekredse?

hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(1048)
#13 Svar postet d. 27-07-09 kl. 19:50. Emne: Kan I hjælpe mig med at finde ud af hvilket træ jeg har?
De fleste benved tåler bedst beskæring i foråret. Beskærer man i midten af april tager man også højde for de arter der er lidt mere frostfølsomme. Men jeg ville nok ikke gå for hårdt til værks. Det er bedre med en lettere beskæring over flere år, end en hård, på et træ der ikke tidligere har været beskåret.

VH. Eva

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator