Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
#10 Kommentar postet d. 20-11-09 kl. 22:45. Emne: Store og skæve
Nu har jeg set på de store svampe igen. Egentlig sporefarve har jeg ikke nået at undersøge, men når man plukker en svamp og bærer den i hånden, bliver huden meget rødbrun. Mon ikke jeg kan tillade mig at konkludere, at sporefarven er rødbrun?

Kan den herefter komme nærmere på et navn?

Inger

Store og skæve (Nu har jeg set på de store svampe igen. Egentlig sporefarve har jeg ikke nået at undersøge, men når )
Inger Lund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#11 Svar postet d. 21-11-09 kl. 08:59. Emne: Store og skæve
Det er måske at overfortolke det Inger, det kunne jo også skyldes kødets farvereaktion. Dine eks. virker gamle, hvad med at tage dem næste år og lav en sporefældning mens de er friske

Vi har en art i DK med rustbrunt sporestøv nemlig Paxillus obscurisporus (har endnu ikke noget dansk navn), se - se linket HER, og gå ind foroven under rubrikken "Find arter og nøgler", under den nye menu der kommer frem skriver du Paxillus eller Netbladhat, hvorved du kommer frem til den senest reviderede version af bestemmelsesnøglen over de danske arter, Her kommer et direkte link:

mvh

Torbjørn

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#12 Kommentar postet d. 21-11-09 kl. 19:08. Emne: Store og skæve
Mange tak for din forklaring. Jeg vil prøve at se efter næste år. Der er utroligt mange svampe i netop denne plæne, så der er et stort arbejde i at få dem alle bestemt. Problemet er at huske det, netop når de bryder frem. Men forsøget skal gøres. Tak igen

Inger

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator