Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
#10 Kommentar postet d. 17-12-09 kl. 20:32. Emne: Hvilke reagenser kan være nyttige ved svampebestemmelse?
Jens, dit Congorødt er jeg da interesseret i. Kræver der særlig tilladelse?

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#11 Kommentar postet d. 17-12-09 kl. 20:40. Emne: Hvilke reagenser kan være nyttige ved svampebestemmelse?
Congorødt, vi lærer ikke en skid, hmm.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#12 Svar postet d. 17-12-09 kl. 21:01. Emne: Hvilke reagenser kan være nyttige ved svampebestemmelse?
Bent. Med forskellige specifikke kemikalier kan man påvise diverse stofgrupper i svampe og planter. Ofte vil det være beskrevet i nøgler eller beskrivelser, hvilken farvereaktion et bestemt kemikalie vil medføre. Og det kan bruges til at adskille arter eller artsgrupper fra hinanden. Det ville kræve et helt kompendium at beskrive disse ting, og det ligger udenfor mulighederne i F&N. Skulle du en dag have specifikke spørgsmål, hjælper vi gerne.

Ole

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#13 Svar postet d. 17-12-09 kl. 21:02. Emne: Hvilke reagenser kan være nyttige ved svampebestemmelse?
Bent. Med forskellige specifikke kemikalier kan man påvise diverse stofgrupper i svampe og planter. Ofte vil det være beskrevet i nøgler eller beskrivelser, hvilken farvereaktion et bestemt kemikalie vil medføre. Og det kan bruges til at adskille arter eller artsgrupper fra hinanden. Det ville kræve et helt kompendium at beskrive disse ting, og det ligger udenfor mulighederne i F&N. Skulle du en dag have specifikke spørgsmål, hjælper vi gerne.

Ole

Besvar | Kommentér

Jens Stolt
#14 Svar postet d. 17-12-09 kl. 22:04. Emne: Hvilke reagenser kan være nyttige ved svampebestemmelse?
Tilladelse?

Det bruger vi ikke. Det ved jeg ikke.

Det vigtigste er nok "anderkendelseværdigt ærinde".

Bortset fra det, så har jeg polititilladelse til kloroform, det fik jeg ganske nemt for 10 år siden:

Til at dræbe insekter.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator