Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Vinding
#10 Svar postet d. 21-03-10 kl. 20:11. Emne: Er dette en Fløjlsfod?
Der var ikke meget stok, så jeg kan ikke afgøre om den er filtet. Kanten af hatten havde riller som en Kamfluesvamp, men måske var det fordi den var ved at være gammel.

Er dette en Fløjlsfod? (Der var ikke meget stok, så jeg kan ikke afgøre om den er filtet. Kanten af hatten havde riller som )
Søren Vinding har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Søren Vinding
#11 Svar postet d. 21-03-10 kl. 20:13. Emne: Er dette en Fløjlsfod?
Der var ikke meget stok at se, så jeg kunne ikke afgøre om den var filtet, men brun var den ikke.

Hatten havde riller i kanten som Kamfluesvamp, men måske var det fordi den var gammel?

Er dette en Fløjlsfod? (Der var ikke meget stok at se, så jeg kunne ikke afgøre om den var filtet, men brun var den ikke.
H)
Søren Vinding har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#12 Svar postet d. 21-03-10 kl. 22:14. Emne: Er dette en Fløjlsfod?
Ja, Sildig Epaulethat er givet vis god nok! Tak for den supplerende dokumentation Søren

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#13 Svar postet d. 21-03-10 kl. 23:58. Emne: Er dette en Fløjlsfod?
Jeg har idag været ude i naturen og set en masse Almindelig Østershat og Sildig Epaulethat (=Gummihat) i årstidens udgaver, og jeg vil fastholde, at det er Almindelig Østershat. Et nærbillede af stokkens overgang i lamellerne vil være på sin plads.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#14 Kommentar postet d. 22-03-10 kl. 07:48. Emne: Er dette en Fløjlsfod?
Erik og jeg kan åbenbart ikke blive enige på det foreliggende grundlag, hvis vi får det foto som Erik efterlyser så skulle der være en chance for at komme en afgørelse nærmere; hvis ikke, bliver det for usikkert.

Besvar | Kommentér

Søren Vinding
#15 Svar postet d. 22-03-10 kl. 16:47. Emne: Er dette en Fløjlsfod?
Jeg prøver med et nyt foto i morgen.

Skulle det ikke lykkes, så har jeg haft fornøjelsen af jeres engagement. Det har været en god oplevelse - Tak.

mvh

Søren

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator