Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3202)
#10 Svar postet d. 26-06-10 kl. 19:10. Emne: Pyrola rotundifolia ssp. hjælp søges?!
Nu synes jeg pludselig, at jeg kan se kraver på de nederste blomster på dit nederste billede.

Jeg kører til Jammerbugten i morgen for at se nærmere på Pyrola der. Spændende at du har taget emnet op - jeg har heller ikke spekuleret på det i mange år.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#11 Kommentar postet d. 27-06-10 kl. 11:26. Emne: Pyrola rotundifolia ssp. hjælp søges?!
Du har da faktisk ret Jens Christian - på billedet af bægerbladene er der noget der ligner! Jeg har desværre ikke mit billedemateriale ved mig den næste uges tid, men jeg vil prøve at granske dem for evt. nærbilleder næste weekend. Spændende vinkel du er kommet med der Henry! Og giv endelig lyd Jens Christian hvis Jammerbugten byder på nogle spændende konklusioner...

Mvh. Kevin.

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#12 Kommentar postet d. 07-07-10 kl. 20:07. Emne: Pyrola rotundifolia ssp. hjælp søges?!
Nu fik jeg endelig mulighed for at granske billederne igen! Der ER altså en lille krave på de planter som minder om den norvegica Jens Christian har indsat et billede af! Om det så er fordi det reelt er den, eller om det ligger inden for den normale ssp. maritima variation er jo en anden snak!

Men spændende er det...

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator