Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peder Storup
#10 postet d. 25-06-10 kl. 22:22. Emne: Diverse til bestemnmelse
Tæt på

Diverse til bestemnmelse (Tæt på)
Peder Storup har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (794 x 529)
Besvar | Kommentér

Peder Storup
#11 Kommentar postet d. 25-06-10 kl. 22:28. Emne: Diverse til bestemnmelse
Roden af nr 2, der stod flere i 5 -10 cm afstand uden blomst.

Diverse til bestemnmelse (Roden af nr 2, der stod flere i 5 -10 cm afstand uden blomst.)
Besvar | Kommentér

Peder Storup
#12 Kommentar postet d. 25-06-10 kl. 22:34. Emne: Diverse til bestemnmelse
Nr 1 er 12 - 15 cm, der stod en 5-6 planter spredt på 2 m2, blandt majgøgeurt. Alle billederne er taget iaften.

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(1048)
#13 Svar postet d. 25-06-10 kl. 22:37. Emne: Diverse til bestemnmelse
vi er nok meget enige. støtteblader på 2 + 3 er langt = bredbladet.. og 1. mener jeg er smalbladet

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard

Svaraktivitet:

(13)
#14 Svar postet d. 25-06-10 kl. 22:46. Emne: Diverse til bestemnmelse
Én art Kæruld : Smalbladet K. - der er flere aks. Bredbladet K.s øvre stængelblad er kort, bredt og stift, og endelig - hvis alle argumenter er usikre : mærk på aksstilkene : er de meget ru, er det Bredbladet, er de glatte er det Smalbladet.

Gøgeurten er Plettet G.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Peder Storup
#15 Kommentar postet d. 25-06-10 kl. 23:07. Emne: Diverse til bestemnmelse
Jeg må hellere komme med nogle flere oplysninger. De er alle fotograferet inden for 50 meter fra hinanden i aften på vores egen mark - arealet blev taget ud af drift for 17 år siden. Der er tusindvis af majgøgeurter - men i aften dukkede først orkideen op, hvilket var en stor overraskelse og 5 meter derfra kærulden og så de andre kæruld spredt i det samme område, lige så overraskende. Hvordan de har fundet engen er mig lidt af en gåde - det er første gang jeg støder på kæruld i ådalen - og så endda flere varianter.

Diverse til bestemnmelse (Jeg må hellere komme med nogle flere oplysninger. De er alle fotograferet inden for 50 meter fra hin)
Klik på billedet for original størrelse (850 x 407)
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator