Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Filtenborg
#10 postet d. 08-10-06 kl. 15:26. Emne: Hva' er det for en... ?
Jeg har skrevet artbeskrivelse til to af vores Honningsvampe her på siden og de skal lige justeres en smule. Jo hattene kan godt bliver større end 10 cm, har personligt rekord på lige godt det dobbelte, men dette skyldes "overvækst" dette sker for en del svampe når de bliver gamle. Nettop det med at den vokser på træ og har ring gør ingen tvivl om Honningsvamp af en type. Nu er svampene på dette foto gamle, og det gør ikke bestemmelsen lettere. Skal jeg byde vil jeg også byde på ægte, jeg har brugt en del tid på netteop disse svampe, da vi i min familie har spist dem meget, og så har jeg gerne ville kunne kende forskel, men det er bedst med mellemgamle eksemplare og så undersiden i fokus når der skal artbestemmes, jeg skal selv i skoven i morgen for at kikke efter kølestokket og ægte medhensyn på underside, mørk har vi desvære ikke lige her der skal jeg ud til nogen af Frisenborgskovene i Hammel området.

Kommentér

Torben Geertz
#11 postet d. 08-10-06 kl. 15:34. Emne: Hva' er det for en... ?
Hej Michael!

Ja, men så beslutter jeg mig for at kalde den Ægte Honningsvamp, men jeg vil ikke uploade den, da den ikke ka' bestemmes med sikkerhed ud fra mit foto, men jeg vil huske det næste gang - det med porre eller lameller!

Tak for det og god svampejagt

Mvh. Torben

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator