Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. januar 2021

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Artikler -> Nyheder

Thomas Eske Holm
#10 Kommentar postet d. 23-01-11 kl. 11:37. Emne: Tabet af biodiversitet fortsætter i den danske natur
#9: Den bynære natur har i rapporten fået sit helt eget kapitel hvor netop de menneskeskabte naturtyper som grusgrave og kalkgrave er fremhævet som vigtige områder for biodiversiteten.

Kommentér

Torben Møller-Nielsen
#11 Kommentar postet d. 23-01-11 kl. 13:13. Emne: Tabet af biodiversitet fortsætter i den danske natur
Ja, jeg er i dén grad en del af projektet. 3/4 af min jord vil blive (endnu) mere oversvømmet.

- se linket HER

Her kan læses mere om projektet.

/Torben

Kommentér

Poul Evald Hansen
#12 Kommentar postet d. 24-01-11 kl. 08:04. Emne: Tabet af biodiversitet fortsætter i den danske natur
Rapporten er et forsøg på at foretage nogle brugbare generaliseringer og beskrive de vigtige udviklingstendenser for biodiversiteten. Og det er på dette grundlag, den skal bedømmes. - Uanset, hvad man finder rimeligt eller urimeligt for Åmoseområdet, så er det ikke den specifikke sag vi skal diskutere her, det må vi gøre andre steder og i andre sammenhænge.

Jeg synes formålet lykkes godt. Tidspunktet er velvalgt og sagen er brand aktuel.

Det er i høj grad op til alle os at bringe natur og miljø, og i høj grad også den faldende biodiversitet, ind i den kommende valgkamp.

Kommentér

Peder Storup
#13 Kommentar postet d. 24-01-11 kl. 08:18. Emne: Tabet af biodiversitet fortsætter i den danske natur
Der er absolut ingen grund til at tvivle på rapportens konklusioner - stor ros til DMU for at lave rapporten, og selv finansiere den.

Kommentér

Henrik Hestbech
#14 Kommentar postet d. 25-01-11 kl. 13:56. Emne: Tabet af biodiversitet fortsætter i den danske natur
mht til kommende valgkamp:

Jeg ser ingen tegn i hverken sol eller måne på at der skal fokuseres på andet end vækst.

Kommentér

Poul Evald Hansen
#15 Kommentar postet d. 25-01-11 kl. 15:25. Emne: Tabet af biodiversitet fortsætter i den danske natur
# 14: Det er vi flere om at bestemme. Naturen og miljøet fylder mere i folks bevidsthed end for en halv snes år siden - og folk er irriterde over Venstres og det traditionelle landbrugs lobbyisme mod snart sagt enhver opstramning omkring natur og miljø.

Det der skal til, er at det bliver sagt med vægt. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at du også syndes det?

Kommentér

Erland Nielsen
#16 Kommentar postet d. 25-01-11 kl. 15:47. Emne: Tabet af biodiversitet fortsætter i den danske natur

Det er godt nok lang tid siden jeg har set nogle politikere fokusere på vækst. Det eneste det handler om er at spare, og det er altså ikke på sprøjtegifte.

Kommentér

Henrik Bringsøe
#17 Kommentar postet d. 27-01-11 kl. 06:39. Emne: Tabet af biodiversitet fortsætter i den danske natur
Vores naturs meget triste udvikling er nu også kendt ude i den store vide verden:

- se linket HER

Venligst

Henrik Bringsøe

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator