Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kurt Winkler
#10 Kommentar postet d. 22-05-11 kl. 19:57. Emne: Jeg fotograferer meget !
Hej Anders. - Tusind tak for respons. Jeg er tilbøjelig til, med min fornuft, at give dig helt ret, men se lige Eva''s billedeksempler nedenfor. Og en lille detalje: At G12 har fået større vidvinkel, er jo på bekostning af et lidt mindre zoom-trin.

Med venlig hilsen

Kurt

Besvar | Kommentér

Kurt Winkler
#11 Kommentar postet d. 22-05-11 kl. 20:54. Emne: Jeg fotograferer meget !
Hej Kjeld !

Jeg er enig langt hen ad vejen, - men hvilket kamera har så bedste objektiv ?

Venlig hilsen

Kurt

Besvar | Kommentér

Kurt Winkler
#12 Kommentar postet d. 22-05-11 kl. 21:01. Emne: Jeg fotograferer meget !
Hej Eva

Dine svar, og ikke mindst dine billeder er meget overbevisende. - Hvordan virker det til landskabsfotografering? - Jeg kan ikke se, at du har lagt nogen ind! -

Jeg kan se, at du har brugt EOS 40 D til nogle af dine billeder! - Hvorfor egentlig, når SX30IS virker så godt?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Kurt

Besvar | Kommentér

Kurt Winkler
#13 Kommentar postet d. 22-05-11 kl. 21:05. Emne: Jeg fotograferer meget !
Hej Morten

Tusind tak for kommentarer. - Det virker også, som om jeg ikke kan kommentere. - Glæder mig til du vender tilbage, når det hele fungerer optimalt igen.

Med venlig hilsen

Kurt

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#14 Kommentar postet d. 22-05-11 kl. 23:00. Emne: Jeg fotograferer meget !
Kameraet er udmærket til landskabsbilleder.

Det eneste det ikke er godt til, er at tage billeder af flyvende fugle, eller andre motiver der flytter sig så hurtigt, fordi det ikke er hurtigt nok til det (det er der ingen kompaktkameraer der er)

Jeg anskaffede det EOS 40 D for 3 år siden, fordi jeg dengang gennem længere tid, havde fået tudet ørerne fulde om, at spejlrefleks var det eneste der duede..og at det bare var SÅ meget bedre.

Vel er det ej..hvis det skal være væsentligt bedre, er det en skrue uden ende med anskaffelse af stadigt dyrere udstyr/tilbehør.

Dengang brugte jeg et Canon Powershot S2IS og var egentlig godt tilfreds med det, men havde lyst til at prøve spejlrefleks efter at have hørt så meget godt om det.

Jeg er bare aldrig blevet helt glad for det, selv om jeg har taget mere end 50000 billeder med det.

Det er er uhandy, tungt, jeg gider ikke rigtigt det der med at man er begrænset m.h.t. brændvidde/zoom afhængigt af hvilket objektiv der nu sidder på det.

Jeg bruger det nu fortrinsvis hvis jeg specielt går efter fuglefotos eller hvis der er meget dårlige lysforhold.

Med f.eks. det Sx30 IS, der har jeg sådan set det hele i et.

De 35 gange zoom giver det der svarer til en imponerende brændvidde på 820 mm på spejlrefleksen (et objektiv af den kaliber til spejlrefleksen ville koste mange tusinde kroner).

Og i den anden ende af skalaen er der makrofunktionen med en nærgrænse på 0 cm

Det har samme muligheder for fuldt manuelle indstillinger som et spejlrefleks.

Der kan monteres ekstern blitz hvis der er behov for det.

Så hvis man ikke ligefrem er totalt udstyrsfikseret, og hvis man kan leve med at et kamera ikke dur til hurtige fugle , så er der ingen grund til at anskaffe spejlrefleksudstyr.

Det er bare min mening, andre har sikkert en anden opfattelse..

Besvar | Kommentér

Kurt Winkler
#15 Kommentar postet d. 23-05-11 kl. 11:15. Emne: Jeg fotograferer meget !
Hej igen Eva !

Tusind tak for uddybende kommentar. - Det synes som om det er et rigtig godt kamera. - Det undrer mig også, at spejlrefleksfolket endnu ikke er rykket ud med det tunge skyts

Mange venlige hilsner

Kurt

Besvar | Kommentér

Jørgen Erik Nissen
#16 Kommentar postet d. 23-05-11 kl. 14:40. Emne: Jeg fotograferer meget !
Hej allesammen

Jeg vil gerne give Eva ret,PS 30ix er et rigtig godt kamera, har selv anskaffet mig et. Eva´s fotos taler jo for sig selv.

Det er også godt til video,Jeg bruger det også til ID af fugle hvis jeg ikke har kikkert med,da det også har 4x digital Zoom så kan jeg komme ud på 140x,godt nok er kvaliteten ikke så god

men i de fleste tilfælde god nok til ID.

Som Eva skriver duer det ikke til flyvende fugle, det kan da lade sig gøre men kræver noget øvelse,så til det bruger jeg mest spejlrefleks kamera

Vh

Jørgen

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator