Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sylvia Rennison
#10 postet d. 19-11-06 kl. 11:16. Emne: Hvilken Svamp?
Godt Ole.

Det er vigtigt med debat, det kan vi lære meget af.

Men for mig, -som er helt ude i tovene, så er det dejligt når debatten ender i enighed.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Ole B. Lyshede
#11 postet d. 19-11-06 kl. 11:29. Emne: Hvilken Svamp?
Ja, jeg synes, at det er ret almindeligt. Kendes bl.a. også fra Rød Fluesvamp, der kan afblege over i det orange.

mvh

Ole

Kommentér

Sylvia Rennison
#12 postet d. 19-11-06 kl. 11:34. Emne: Hvilken Svamp?
Hej Ole!

Netop Rød fluesvamps forskellige farver, burde være mere kendt. Alle kender den tradiotionelle med de hvide pletter, men at den kan være gul, og helt uden pletter, det er jeg ikke så sikker på er særlig kendt, blandt ikke svampekendere.

Jeg ved noget mere om blomster, end svampe.

Jeg ved, at der er blomster der varierer i farve alt efter jordbund. Kan det samme være gældende for svampe?

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Margaretha Liebmann
#13 postet d. 19-11-06 kl. 13:04. Emne: Hvilken Svamp?
Ja, det er da muligt at disse to svampe kun er afblegede. Jeg har selvfølgelig set afblegede røde fluesvampe, men aldrig svampe, hvor der kun sidder en rest af farven tilbage i midten. Nå, sådan er det så meget.

Kommentér

Sylvia Rennison
#14 postet d. 19-11-06 kl. 15:29. Emne: Hvilken Svamp?
Hej Margaretha!

Jeg må da nok indrømme, at når jeg ser denne Svamp i Skoven, så ser den meget anderledes ud.

Jeg har dog også bemærket, at de der står i mørke omgivelser under Gran, de er betydelig mere blege, end de der står, hvor der er lys.

Denne Svamp her, har stået stort set tildækket under Grene og Mos. Derfor er jeg tilbøjelig til at mene, at den er god nok.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Ole B. Lyshede
#15 postet d. 20-11-06 kl. 10:02. Emne: Hvilken Svamp?
Hej Sylvia

Jeg ved ikke om svampe kan have forskellige farvenuancer afhængig af jordbund. Afblegede Rød Fluesvamp har først været rigtig røde.

mvh

Ole

Kommentér

Sylvia Rennison
#16 postet d. 20-11-06 kl. 11:29. Emne: Hvilken Svamp?
Det er da i orden Ole, det var bare noget jeg tænkte på, måske kunne være en del af årsagen.

F.eks. den vi taler om her, den vokser stort set nede i voksemediet, jeg fandt lige et billede, hvor jeg kan se en Svamp, da jeg rodede lidt.

Det var bare en tanke.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator