Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Overgaard Christensen
#10 postet d. 26-11-06 kl. 21:41. Emne: Gættefugl #69
Jeg lover at vise det samlede billede bagefter, Benny!

Kommentér

Svend Ove Jensen
#11 postet d. 26-11-06 kl. 22:06. Emne: Gættefugl #69
Nu synes jeg det ligner en eller anden unge?Opgiver et præcist bud

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#12 postet d. 26-11-06 kl. 22:41. Emne: Gættefugl #69
Jeg prøver en Dværgryle

vh/Anni

Kommentér

#13 postet d. 27-11-06 kl. 00:17. Emne: Gættefugl #69
Der er meget omkring Peter's første gæt og de farver, der sidenhen er gjort opmærksom på, som er rigtig flot men alligevel ikke rammer arten.

Det her billede af samme individ giver nogle væsentlige information.

/Jens

Gættefugl #69 (Der er meget omkring Peter
Foto: Jens Overgaard Christensen
Kommentér

#14 postet d. 27-11-06 kl. 12:51. Emne: Gættefugl #69
Fuglen er en Odinshane. En adult han.

De direkte gæt ind mod en lille vader var helt rigtige, nemlig Peter's Alm ryle og derefter Krumnæb, Hjejle og Dværgryle.

Den har nok været forholdsvis svær i kraft af, at det er en han. En hun havde været meget mere tydelig i tegningerne af rødt, hvidt og gråt, mens fuglen her er ret brunplettet.

/Jens

Gættefugl #69 (Fuglen er en Odinshane. En adult han.

De direkte gæt ind mod en lille vader var helt rigtige, nem)
Kommentér

#15 postet d. 27-11-06 kl. 12:52. Emne: Gættefugl #69
Ekstra foto med synlige tæer.

Gættefugl #69 (Ekstra foto med synlige tæer.)
Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#16 postet d. 27-11-06 kl. 18:19. Emne: Gættefugl #69
Hej Jens -

kommer lige ind ad døren (efter nærkontakt med Hvidvinget Måge) og ser denne fugl. Meget originalt med den tætte barbering af en Odinshane, og en besynderlig virkning - det viser bare, at man (også) skal tænke helt ud i krogene... Her måtte alle melde pas - men det er nu godt nok at der er nogen, vi ikke kan gætte.

Tegner du nogen sinde detaljer af så store forstørrelser?

vh/Peter

Kommentér

Benny Kristensen
#17 postet d. 27-11-06 kl. 18:49. Emne: Gættefugl #69
FED gætte fugl, som du (desværre) ikke havde sammensat af flere forskellige fugle. Den kunne jeg heller ikke klare!

Peter, hvidvinget måge- nærkontakt, wau ser frem til nogle billeder!

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#18 postet d. 27-11-06 kl. 19:50. Emne: Gættefugl #69
Benny - jamen, jeg måtte skubbe lidt til den, for at den kunne komme lidt væk nu og da. Den var slet ikke i fokus på de små 3 meters afstand.

Underligt at tænke på, at den har haft sin tidligste tid på Grønland eller i Canada, Alaska...

En dejlig fugl!

vh/Peter

Kommentér

#19 postet d. 27-11-06 kl. 23:50. Emne: Gættefugl #69
Tak for kommentarerne, Peter og Benny!

Jeg var selv meget i tvivl om, hvordan den ville virke. Når man selv kender fotoet som helhed, er det svært at vide, hvordan et udsnit opleves af andre.

Angående tegninger, så er sådan nogle billeder gerne rigtig gode at have til at checke fjerdragtsdetaljer og lign. De indeholder og bevarer jo en noget større mængde visuelle informationer, end man selv kan kapere og huske eller skitsere sig til i felten. Hvis jeg f.eks. ser på og tegner stenvendere vil det typisk være mere overordnede ting, jeg beskæftiger mig med, f.eks. deres stillinger, kropsholdninger, bevægelser og lign. Fjerdragtsdetaljerne, såsom fordelingen af sort og hvidt på stenvenderes hoved, synes jeg måske bliver mere sekundær i felt-øjeblikket og noget, som fint netop kan kontrolleres senere i andre kilder, f.eks. skind eller fotos.

Det med hvidvinget måge lyder fint, Peter! Jeg har en kort tid i det vestjyske lige nu, og vil prøve at checke Hvide Sande. Det er nogle år siden, jeg sidst har set en.

/Jens

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator