Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Bach
#10 Kommentar postet d. 07-12-11 kl. 20:14. Emne: Fokusseringsskinde.
Hej Jens.

Det er meget spændende læsning omkring dine eksperimenter. Jeg her endnu ikke prøvet at lave staket foto, men elements er nok ikke det bedste program til det vel? Jeg forstiller mig at man laver flere lag hvor man kun fritskraber den skarpe del og til sidst samler dem. Men meget inspirende Links, der gør at man får lyst selv at prøve krafter med stablet billeder.

Du skal have mange tak for dine svar og din inspiration.

Mvh. Torben.

Besvar | Kommentér

Jens Stolt
#11 Kommentar postet d. 07-12-11 kl. 20:42. Emne: Fokusseringsskinde.
ja det kan man gøre, det er imidlertid bøvlet. Der findes programmer som kan stacke mange billeder.

Helicon focus og ZM combine.

Jeg bruger det sidste, det er gratis.

Besvar | Kommentér

Torben Bach
#12 Kommentar postet d. 08-12-11 kl. 06:11. Emne: Fokusseringsskinde.
Hej Jens.

Tak for dine inspirende svar og henvisninger, jeg kan se du har lagt et stort arbejde i de opstillinger og ilostrationer som du henviser til, det er rigtig at fokusskinder og bælg nok mest egner sig til indøres brug.

Nu når du nu stakker billeder, bruger du så fotoshop Elements til det, ved at lave et lag til hvert billede og så gøre det uskarpe gennemsigtig for til sidst at samsmelte alle lagne, eller egner elements sig ikke til det?

Mvh. Torben.

Besvar | Kommentér

Jens Stolt
#13 Kommentar postet d. 08-12-11 kl. 08:55. Emne: Fokusseringsskinde.
jeg bruger ikke elemnts til at stacke.

jeg tager de 10-20 frames ind i ZM Combine, kører dem igennem maskineriet, gemmer en jpg fil, som jeg så tager ind i elements og gør færdig.

Hvis du har skype, skal jeg gerne give dig et lynkursus, ved at dele skærm.

Besvar | Kommentér

Torben Bach
#14 Kommentar postet d. 08-12-11 kl. 18:52. Emne: Fokusseringsskinde.
Hej Jens.

Nej jeg har ikke skype, ellers tak for dit gode tilbud.

Mvh. Torben.

Besvar | Kommentér

Morten Pedersen
#15 Kommentar postet d. 08-12-11 kl. 20:09. Emne: Fokusseringsskinde.
Novoflex castel XL virker og er kram, og zerene stacker fungere perfekt, også for ikke nørder.

Hilsen Morten

Besvar | Kommentér

Torben Bach
#16 Kommentar postet d. 08-12-11 kl. 20:30. Emne: Fokusseringsskinde.
Tak Morten.

Det kan jeg da prøve at kikke på.

Mvh. Torben.

Besvar | Kommentér

Torben Bach
#17 Kommentar postet d. 25-12-11 kl. 13:51. Emne: Fokusseringsskinde.
Hej Jens.

Hvis du skulle have tid og lyst, kunne jeg godt bruge lidt hjælp til at brug combinezm, jeg har prøvet at lave en test, men syntes ikke at den er faldet godt ud.

Jeg har taget 4 billeder at en kortholder, men kan nu ikke se forskælv på det stakket billede og det jeg har taget.

Jeg bruger en 105 mm sigma til mit kamera, som er sat på et stativ. Jeg oploader lige et billedesom du kan se om det er noget der kan bruges til at øve sig på?

Jeg har fri alle dage mellem jull og nytår, hvis du har til. Har kikket meget på din hjemmeside, hvor jeg finder mange gode råd og iderer.

Mvh. Torben.

Fokusseringsskinde. (Hej Jens.

Hvis du skulle have tid og lyst, kunne jeg godt bruge lidt hjælp til at brug combinezm,)
Torben Bach har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 2337)
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator