Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

julius funder

Svaraktivitet:

(154)
#10 Svar postet d. 06-10-11 kl. 22:31. Emne: Hvilken fugl
Stenpikker, læg mærke til den slanke krop og det lyse øjenbryn

Mvh Julius

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Freddy Hansen
#11 Svar postet d. 07-10-11 kl. 17:25. Emne: Hvilken fugl
Ja ja stenpikkere er nemme at se at det er stenpikkere, men det kan faktisk godt blive lidt besværligt lige at se hvad det lige er for en fætter, f.eks. skal man på checke godt efter for almindelig stenpikker og isabellastenpikker i ungdragterne/hunfarverne og lidt det samme med ørkenstenpikkere i ungdragterne, lige nu er det ved at være dato for Danmarks anden Isabellastenpikker, som blev fundet af Henrik Knudsen, ved at gøre en mega grundig indsats i en stor flok stenpikkere, det er ikke så ment som det gøres til, og det kan med garanti godt betale sig at kigge meget grundigt efter på afvigende stenpikkere, på den årstid.

Jeg kan kraftigt anbefale dig Flemming at checke f.eks. netfugls arkiv af de forskellige stenpikkere, for at se forskellen, og du vil opdage at almindelig og Isabellastenpikker af hunfarverne, skal man være mere end påpasselig med. Eller hvis du har muligheden så check Fugle i Felten, den er klart det bedste til at få viden om fugle. Men et er et billed på netfugl eller fra fugle i Felten, noget andet er ude i naturen, hvor kræet ikke altid opfører sig hensigtsmæssigt : - ))))

Personligt er jeg meget meget påpasseligt med at konkludere for hurtigt med stenpikker på denne giftige årstid.

Besvar | Kommentér

Flemming Nielsen
#12 Kommentar postet d. 07-10-11 kl. 20:19. Emne: Hvilken fugl
Hej Freddy

Tak for din grundige beskrivelse.

Jeg har faktisk "Fugle i felten", men havde selvfølgelig glemt den på turen til Rømø og har først haft mulighed for at se i den i dag.

Vedlægger lige et ekstra billede jeg fik af fuglen.

m.v.h.

Flemming

Hvilken fugl (Hej Freddy

Tak for din grundige beskrivelse.
Jeg har faktisk "Fugle i felten", men havde selvføl)
Flemming Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (844 x 632)
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator