Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
#10 Kommentar postet d. 14-11-11 kl. 18:18. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
Meget fint, Torbjørn...

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#11 Svar postet d. 15-11-11 kl. 17:29. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
enig med Torbjørn i antagelig Liden Vokshat, selv om især hatten og stoktoppen plejer at være mere røde

det er de så blevet i kuverten (i det mindste orange), og et sligt farveskifte erindrer jeg aligåt aller at have set før

er det nu samme individer i frisk tilstand og i kuverten??

mosserne er Hulbladet Fedtmos (Scleropodium purum) og en Krybstjerne-art (Plagiomnium sp.)

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#12 Kommentar postet d. 15-11-11 kl. 18:17. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
Nu får vi se, Henrik -svampene ligger stadig i kuverten foran mig...

1 stk Rønnerød Hue...nej, det var jo ønsketænkningen -det blev til Mønje-Vokshat -den blev plukket lidt højt oppe, så "lavbenet"- men glad for Mønjen...

så er der 2 stk langbenede ...måske, vel og forhåbentlig Liden Vokshat fra Svingelbjerg -nej, hvor var de lidne, men plukn9ingen gav større ben...

-jeg vil prøve at ta´ et billede snarest.

Redaktionen arbejder i et vist , moderne tempo....

Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ?? (Nu får vi se, Henrik -svampene ligger stadig i kuverten foran mig...
1 stk Rønnerød Hue...nej, det )
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (960 x 640)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#13 Kommentar postet d. 06-04-12 kl. 23:21. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
Skrænten besøges for Lyng-Vikke -

og der holdes øje/ledes efter Vokshatte senere på året !

Måske er den stadig "liden" -

vi får se

Per

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator