Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Annemette N.Jensen
#10 Kommentar postet d. 06-12-11 kl. 20:47. Emne: Puklet Læderporesvamp i vinterdragt :- )?
post scriptum;

Begge svampe Dufter af svampe=Dejligt!.

Ingen syrlig lugt som ofte beskrevet,den er jeg ikke stødt på endnu.

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#11 Svar postet d. 06-12-11 kl. 21:18. Emne: Puklet Læderporesvamp i vinterdragt :- )?
Det var nu ikke meningen, jeg ville jage dig ud i kulden igen Trods din ihærdighed, er jeg stadig ikke sikker nok ( -kun næsten ) Hold endelig tråden åben...

Venligst Jette.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#12 Svar postet d. 06-12-11 kl. 21:29. Emne: Puklet Læderporesvamp i vinterdragt :- )?
Hej Annemette

Jeg beklager, men det er altså for svært at bestemme halvrådne, frosne svampe - en klø bare på med fotos og spørgsmål, det er det der efterhånden giver erfaring

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#13 Kommentar postet d. 06-12-11 kl. 22:08. Emne: Puklet Læderporesvamp i vinterdragt :- )?
Jette,du jog mig ikke ud i kulden,det var simpelthen fordi jeg bare Måtte finde ud af det,jeg nu kunne!Du gav mig somend bare Lyst til at arbejde videre ,lige nu og her og det er jeg Glad for!Tak for det!

Engagement smitter jo og når mennesker sættes i bevægelse for at hjælpe en,synes jeg dog,man er forpligtet til at følge op, så godt som det nu engang lader sig gøre !

Og Torbjørn,jeg er Fuldstændig Enig ,det er for Gamle individer og alt, alt for tilfrosset/vådt.

Men,jeg troede først det ville ha været omvendt,at det var den anden svamp,der var den besværlige,for sikke dog nogle fragmenter jeg fik med hjemover,ja I skulle næsten se løjerne,har taget fotos.uha uha,Gamle sager.

Men højst Interessant, må jeg sige,sådan at pille det fra hinanden :- )

Tak til Alle her

Mange hilsener

Annemette

Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#14 Kommentar postet d. 06-12-11 kl. 22:14. Emne: Puklet Læderporesvamp i vinterdragt :- )?
og Jette ,jeg lader tråden stå,for dog,for dog...

Når den Puklede Læder poresvamp kunne bestemmes,så må denne også kunne

Jeg mener dog at de første fotos viser en del,hatoversider,farver,hatunderside med ret tydelige,som Ole siger:Runde porer...,den seje substans,etc.

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#15 Kommentar postet d. 06-12-11 kl. 22:21. Emne: Puklet Læderporesvamp i vinterdragt :- )?
og Torbjørn,de var altså ikke rådne

dertil duftede de alt,alt for Dejligt!

Så hvad kan det være.

Når I kunne greje den anden,så kan I, med stor sandsynlighed også greje denne,jeg ved jo hvor Gode I er!Stor Ros for det!

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#16 Svar postet d. 07-12-11 kl. 10:26. Emne: Puklet Læderporesvamp i vinterdragt :- )?
Annemette jeg mente faktisk hvad jeg skrev - sidst på sæsonen eller om vinteren er poresvampe meget ofte helt ukendelige. Udover at være eroderet helt ned, så gør skiftende frost og tø at de opfører sig bizart; selv hvis det havde været interessant art ville det være omsonst, da gamle fruglegemer enten mangler sporer, eller er stærkt forurenede af sporer fra andre svampe, samt andre mikroorganismer - du bliver nødt til at resignere her

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#17 Kommentar postet d. 07-12-11 kl. 12:14. Emne: Puklet Læderporesvamp i vinterdragt :- )?

Torbjørn,Jette og Ole!

Tak for Jeres engagement i mine frosne og optøede individer!

Jeg bøjer mig for Jeres Faglighed her og resignerer!

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator