Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kim Møller
#10 Kommentar postet d. 15-06-12 kl. 07:04. Emne: Canon 400 mm 5,6 L - hvilken converter (uden ''tape-trick'')
Jeg købte Kenko''en, men må indrømme jeg ikke har brugt den rigtigt endnu. Virker dumt at forringe billedkvaliteten frivilligt, når det faktisk er muligt kun at have 400 mm (på 550''eren).

Besvar | Kommentér

Mads Syndergaard
#11 Kommentar postet d. 26-11-12 kl. 19:41. Emne: Canon 400 mm 5,6 L - hvilken converter (uden ''tape-trick'')
Nu har jeg så fået en 400mm f5.6, og jeg har både converteren fra Kenko og en gammel mk i fra Canon. Med Kenko''en på PRØVER mit 7D at fokusere men det lykkes ikke videre overbevisende. Med tapede kontakter PRØVER den også med Canon extenderen, det virker akkurat ligeså dårligt.

Billedkvaliteten ser derimod (på indendørs testopstilling) ud til at være god - tilmed også hvis jeg stacker begge convertere og gi''r mig god tid til at fokusere manuelt på PC skærmen (tethered shooting kalder Canon det vist).

Så i dårligt lys (indendørs i november) kan man glemme ALT om at få autofokus til at virke med 7D og 400 f5.6 plus converter, har endnu til gode at prøve i godt lys udendørs.

Hvis penge ikke var et problem kunne vi jo bare allesammen købe de store teler - men det ER penge jo desværre ind imellem.

Håber det kan være af interesse for nogen,

Besvar | Kommentér

Peter Kristensen

Svaraktivitet:

(10)
#12 Svar postet d. 26-11-12 kl. 19:55. Emne: Canon 400 mm 5,6 L - hvilken converter (uden ''tape-trick'')
Mads, i Live View kan du bruge autofocus også med converter. Det er ikke verdens hurtigste autofocus, men zoomer du ind til enten 5x eller 10x stller kameraet skarpt.

Mvh. Peter

Besvar | Kommentér

Mads Syndergaard

Svaraktivitet:

(3)
#13 Svar postet d. 27-11-12 kl. 09:30. Emne: Canon 400 mm 5,6 L - hvilken converter (uden ''tape-trick'')
Hej Peter,

Tak for tip - jeg har prøvet det under de ovenfor nævnte dårlige indendørs lysforhold, uden held (den søger lidt, og går så til uendeligt hvor den bliver stående), men hvis man har tid til at gøre det på den måde har man vel også tid til at indstille manuelt...

Jeg glæder mig til at skyde lidt "live" med 400''eren, iflg. kilderne skulle det blive bedre end min hidtidige kombination af 300 EF L f4.0 med TC, og den er ellers go'', så det lyder jo lovende

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator