Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
#10 Kommentar postet d. 12-06-12 kl. 21:26. Emne: Hvilket kamera kan nævnes som overtager af mit gamle ...?
Tak for svarene, Anders

Jeg går nok lige lidt i tænkebox nu, men er dog også kommet til at tænke på, at jeg ALDRIG får den samme kraftige zoom på nogle spejlrefleks, som den jeg allerede har - og den er vel allerede ved at være "forældet" (12 x zoom må vel svare ca til min 500 mm).

Flere kameraer kan i dag fås med 35 x zoom - og så er det også, jeg tænker:

Jamen, er det ikke bedre (eller i hvert fald lige så godt) at zoome kraftigt ind, inden billedet lander som pixels

- end at skulle have stativer og flere optikker, og alligevel kun have en væsentlig mindre zoom - men så måske til gengæld et bedre hus til at behandle det i?

Det kan være, der er en mellemregning, jeg har overset

Samtidig har man noget MEGET kompakt, som lynhurtigt kan skifte mellem "insekt og fugl" - alt efter, hvad man spontant møder på sin vej gemmen "bushen".

Jeg kan selvfølgelig godt se, at du er mere proff - og tager nogle super fotos - ingen tvivl om det, men det "niveau" sigter jeg nok heller ikke rigtigt efter.

Men uanset hvad, så skal du have tak for alle dine indlæg

- de er helt sikkert med til at klargøre, hvilken type der er med i "opløbsfeltet".

Jeg vedhæfter lige et beskåret foto af mit bedste fuglefoto

til dato (som jeg egentlig ikke beskæftiger mig så meget med)

12 x zoom (+ 2 x digital - hvilket man også kan se i detaljerne, som flyder lidt ud

- Dog skal det siges, at det heller ikke bliver bedre her på siden, af denne nedskalering)

Tusind tak

Kjeld

Hvilket kamera kan nævnes som overtager af mit gamle ...? (Tak for svarene, Anders 

Jeg går nok lige lidt i tænkebox nu, men er dog også kommet til at tænke)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (727 x 600)
Besvar | Kommentér

Kim Møller
#11 Kommentar postet d. 15-06-12 kl. 07:11. Emne: Hvilket kamera kan nævnes som overtager af mit gamle ...?
Fantastiske billeder, Anders. Hvilket objektiv har du anvendt?

Besvar | Kommentér

Anders Nielsen

Svaraktivitet:

(15)
#12 Svar postet d. 15-06-12 kl. 19:11. Emne: Hvilket kamera kan nævnes som overtager af mit gamle ...?
Som en opfølgning har Nikon i går offentliggjort, at der kommer en 18-300mm zoom til deres cropkameraer - se linket HER

Kvalitet osv. er der ingen der ved noget om endnu, men set ud fra det store spænd objektivet dækker over vil der nok være nogle af brændvidderne der ikke er så skarpe som objektiver med lavere zoom. Til gengæld kommer du ikke tættere på at få et enkelt objektiv der "kan det hele".

Kim: Tak skal du have. Jeg bruger som regel Canons 500mm (den der lige er blevet afløst).

Mvh. Anders

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator