Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
#10 Kommentar postet d. 14-06-12 kl. 19:45. Emne: Hvilken "mærkelig" større fugl over Auning kl 17:35?
Rolig nu! Jeg lover hermed, at jeg "aldrig mere spørger og noget" .. ha.ha.

[Jeg har selv tænkt på "Pap-and" - men den kunne jeg ikke finde i bogen.... ]

Jeg synes, jeg har beskrevet den nogenlunde før, vil jeg mene, men prøver lige en gang til:

Den lignede meget en stor udgave af en Falk

= med lang lige, samlet hale.

Halsen virkede dog (af en rovfugl at være) forholdsvis lang - og hele fuglen virkede slank - og "aflang i formen" (ift almindelige "Falke") - også mere "aflang spids i hovedet"

Vingerne var Falke-agtigt spidse og vinklede, men ikke så kraftigt, som jeg har set Vandrefalkens vinger være i flugten.

Den var ca i størrelse som en Rørhøg

= Større end de mere almindelige falke, jeg kender.

Den virkede grumset "grønlig" i farven op mod himlen - men dette synes jeg også selv lyder ret usædvanligt - men det var nu altså indtrykket, beklager

I hvert fald halens underside var lys og også halsen virkede sådan

- og oversiden af vinger (inkl måske ryg) var noget mørkere. (dvs hele det "midterste af fuglen virkede mørkere end for og bagende, hvis jeg må sige det sådan.

Mere kan jeg ikke sige om den - ud over dens lidt usædvanlige bevægelse i rolig flugt (som jeg i hvert fald ikke har set før - men jeg har heller ikke set SÅ mange forskellige rovfugle) - lidt langsommere end jeg normalt vil tillægge en mindre Falks bevægelse.

Nogle skud var vist mest det, jeg indbød til, så jeg selv kunne checke deres "statur" / silhuet osv.

Man behøver jo ikke være sikker, da der jo netop ikke er noget foto osv. at gå ud fra.

Og der er budt Hvepsevåge:

Dens "facon" matcher rimelig godt - men måske ikke lige farven, på de få fotos, jeg har set af Hvepsevåge - og jeg har forstået, at Hvepsevågen er RET stor, ikke?

med ekstra venlig hilsen fra Kjeld

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#11 Kommentar postet d. 14-06-12 kl. 20:02. Emne: Hvilken "mærkelig" større fugl over Auning kl 17:35?
"Den virkede grumset "grønlig" i farven op mod himlen - men dette synes jeg også selv lyder ret usædvanligt - men det var nu altså indtrykket, beklager"

Ingen grund til at beklage, for faktisk kan også f.eks musvåger synes at have den farve på undervingerne, har jeg set på flere billeder gennem tiden.

Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(517)
#12 Svar postet d. 14-06-12 kl. 20:41. Emne: Hvilken "mærkelig" større fugl over Auning kl 17:35?
...jeg tror du har set en skarv. Det passer med vingerne, farverne osv

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

ole sørensen
#13 Kommentar postet d. 14-06-12 kl. 21:02. Emne: Hvilken "mærkelig" større fugl over Auning kl 17:35?
.....og så flyver skarver ofte lidt "bemærkelsesværdigt" når de trækker højt

Hvilken "mærkelig" større fugl over Auning kl 17:35? (.....og så flyver skarver ofte lidt "bemærkelsesværdigt" når de trækker højt  :-))
ole sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

ole sørensen
#14 Kommentar postet d. 14-06-12 kl. 21:13. Emne: Hvilken "mærkelig" større fugl over Auning kl 17:35?
...i øvrigt kan skarvers sorte fjer skinne grønligt...

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#15 Kommentar postet d. 14-06-12 kl. 21:19. Emne: Hvilken "mærkelig" større fugl over Auning kl 17:35?
... som I da hygger jer.... ha.ha.

(Jeg er vokset op ved Horsens fjord, hvor Skarven vist først "vældede frem" ved Vorsø)

Næ, nu tror jeg, lukker den her tråd og venter til en anden god gang .... ha.ha.

SÅ trækker jeg dynen godt op over hovedet og glemmer det hele ... ha.ha.

PS: Jeg SÅ en fugl!!! (ha.ha.)

Stadig venlig hilsen Kjeld )))

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator