Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Bidstrup
#10 Kommentar postet d. 04-02-13 kl. 20:47. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
det vil jeg huske

- Tror du jeg får noget ud af at sende den ind til Atlas?

Vh Ole

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#11 Svar postet d. 04-02-13 kl. 21:15. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
Ja vi vil blive klogere i alle tilfælde

Jeg tror at både Thomas Læssøe og Steen elborne har mere erfaring med slægten end jeg (jeg har undersøgt mange - men især i arktis - det hjælper jo ikke her)!

I alle tilfælde er det meget fine fotos

vh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Ole Bidstrup
#12 Kommentar postet d. 04-02-13 kl. 22:11. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
Så har jeg lagt den ind, Er spændt på hvad de siger!

Vh Ole

Besvar | Kommentér

Ole Bidstrup
#13 Kommentar postet d. 04-02-13 kl. 22:12. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
glemte Atlas: OBI2012-497188

Besvar | Kommentér

Ole Bidstrup
#14 Kommentar postet d. 15-02-13 kl. 00:11. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
Ikke godkendt på Atlas, sådan kan det gå....

Vh Ole

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#15 Svar postet d. 15-02-13 kl. 07:23. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
Det var ærgerligt - jeg håber du kan genfinde den Ole!

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#16 Kommentar postet d. 15-02-13 kl. 07:43. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
Det var surt Ole. Er der nogle bud på hvilke svampe der så kan være tale om. Hvis det da er svampe, denne lav ligner jo også fint - se linket HER

Jeg har selv 3 godkendte ikke mikroskoperede fund på atlas af rødbrun navlehat som jeg har tænkt mig at tjekke ved evt. genfund. Derfor også mit spørgsmål.

Hvis du finder dem igen Ole er det meget vigtigt at du får alt med op, så det kan tjekkes om de danner symbiose med en alge (likeniseret)

God jagt derude.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#17 Svar postet d. 15-02-13 kl. 08:04. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
Ja det kunne være spændende om det er en af de licheniserede navlehatlignende svampe. Det er dog ikke de to der nævnes i artiklen, som har meget fine hår / "børster", og som jeg kender fra Grønland, men lad os nu se hvad det bliver til Torbjørn

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Ole Bidstrup
#18 Kommentar postet d. 15-02-13 kl. 22:51. Emne: Hvilken brun svamp, Lynge grusgrav?
Spændende.. og absolut værd at se efter!

jeg kan (sædfølgelig) ikke huske likener fra stedet, men det kan ikke udelukkes.

Håber at genfinde dem og så tager jeg belæg med - dybt!

Glæder mig til alt ikke er dækket af sne så man kan se noget

Vh Ole

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator