Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Louise Widenborg
#10 Kommentar postet d. 11-10-12 kl. 11:33. Emne: Hvilken gyldenhåret svamp?
Jeg kan kun anbefale dem som spisesvamp, når de er unge.

Jeg har spist mange honningsvampe i min barndom, som mig og min famillie havde været ude at indsamle.

Vi kogte dem først og dereffter stegte dem med forskellige krydderier

Jeg ved dog, at det kan være en smagssag og niogle ikke bryder sig om dem, men man kan jo altid prøve sig frem

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Ole Bidstrup
#11 Kommentar postet d. 11-10-12 kl. 11:47. Emne: Hvilken gyldenhåret svamp?
Mange tak, Torbjørn!

Fint at få den landet

Vh Ole

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(13)
#12 Svar postet d. 11-10-12 kl. 11:50. Emne: Hvilken gyldenhåret svamp?
Buon appetito!

Men husk nu at koge dem af først, de er lidt giftige i rå tilstand, dog småting i sammenligning med en svamp som stenmorkel.

For år tilbage havde jeg samlet og tilberedt honningsvampe med en veninde, hun syntes de smagte rigtigt dejligt. Et par år senere havde hun så været på svampetur med en ny ven og genkendt honningsvampene, men i mellemtiden glemt at de skulle koges af først. Hun havde blot stegt dem, og sidst på aftenen blev begge så dårlige, at der vist ikke kom mange amoriner i luften den nat. Kun luft i maven og armillaria ud af begge ender

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator