Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Maj-Britt Helge Larsen
#10 Kommentar postet d. 22-10-12 kl. 22:32. Emne: Er det Karl Johan?
Hvor er I søde til at komme med kommentarer alle sammen

Det er jeg super glad for.

Det smagte fantastisk, så jeg skal da i skoven igen i morgen og se om jeg kan finde flere Karl Johan''er iblandt nåletræerne. Og måske udvide repertoiret med nogle Tragt Kantereller som lyder lækre... hvis jeg har nogle i "min" skov... og hvis jeg kan finde dem! Og så vender jeg tilbage med 1000 spørgsmål til professorerne

Tak Henrik for info omkring svamp med svamp Det skal jeg være opmærksom på næste gang. Synes ikke jeg så det du beskriver, altså med hvidligt omkring hullerne, men det kan jo være i et meget tidligt stadie. Har fundet andre svampe som var tydeligt angrebet af skimmelsvampe, så jeg vidste godt at det kunne forekomme... men vidste ikke at de kunne være så giftige. Men det er de selvfølgelig i svampe, såvel som i brød eller i husmure

Hi Dan - ja det er nok ikke sjovt at lave mad som er helt uspiselig ;) så tak for info.

Sjovt nok skrives der mange steder at rørhatten er en nem begynder-svamp, men der er trods alt masser af faldgruber! Lige sådan så det ud med den skørhat jeg startede med at smage på - føj! Der er åbenbart et hav af dem, hvoraf kun få er rimeligt gode spisesvampe, de fleste er vist sådan nærmest kun til fyld og nogle få er gyselige at spise - så selvfølgelig fandt jeg den værste af dem!!!

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator