Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#10 Svar postet d. 06-11-12 kl. 19:45. Emne: Korttået træløber?

Her er fremført mange kendetegn på de to arter, og de er givetvis alle mere eller mindre rigtige.

Et kan vi nok alle blive enige i, og det er, at ude i felten er stemmen det eneste sikre kendetegn som anført af Morten.

Mvh

Carsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#11 Kommentar postet d. 06-11-12 kl. 20:22. Emne: Korttået træløber?
Hej Peter

Det med alula er ikke omtalt i Fugle i felten, men man kan se det på billederne, når man ved det

Så tak for hjælpen

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#12 Svar postet d. 06-11-12 kl. 20:26. Emne: Korttået træløber?
Velbekomme... du kan også se det på illustrationen her, figur 1: - se linket HER

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#13 Kommentar postet d. 06-11-12 kl. 23:39. Emne: Korttået træløber?
Tak igen.. Peter

Det er et godt kendetegn at huske på, når billedet er kommet på pc''en og det kan ses

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#14 Kommentar postet d. 06-11-12 kl. 23:41. Emne: Korttået træløber?
Til alle her på tråden

Endelig konklusion:

Jeg må overgive mig efter at have nærlæst alle jeres kommentarer og sammenlignet og kan nu se, at det er Træløber. Carsten skriver, at I nok alle kan være enige om, at det er stemmen i felten, som afgør arten. Jeg må have blandet stemmerne sammen, da jeg valgte, at det var Korttået det måtte være. Det jeg er helt sikker på, er, at den sagde psi-psi, som jeg skrev i starten. Morten skriver jo, at hvis den var Korttået ville den sige dyt-dyt

Altså er jeg nu også overbevist og retter observationen til Træløber. Så har jeg været alle tre igennem

Men det viser jo netop, at det er en svær fugl at bestemme. Men ved fælles hjælp og på trods af uenighederne ender jeg med at være sikker på, at det er Træløbere, jeg har hørt og set.

Det har været en meget lærerig tråd for mig, og jeg siger tusind tak for al jeres velvilje og hjælp

Jeg kvitterer med flag til alle p.g.a. den svære bestemmelse

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator