Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen
#10 Kommentar postet d. 10-11-12 kl. 22:48. Emne: Honning svampe i forklædning?
Thomas, der var to indsamlinger, der ikke lignede lig ved plukning - bestemt af JHP & TL!

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#11 Kommentar postet d. 11-11-12 kl. 00:11. Emne: Honning svampe i forklædning?
Noget andet jeg har tænkt på er, om vi er sikre på der kun findes 4 arter i Danmark? I Tjekjust f.eks findes ser omkring 30 arter armillaria. Er det fordi de har valgt at dele de 4 op i underarter? - For det lyder jo vildt at et land ikke mega meget større end Danmark og heller ikke så forskelligt klima. Jo koldere om vinteren, men ellers ikke.

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#12 Kommentar postet d. 12-11-12 kl. 15:42. Emne: Honning svampe i forklædning?
tja, måske der om 5 år er 100 arter af Honningsvamp i Dannevang

så må vi håbe, at stregkodescanneren til svampe er opfundet!

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(7)
#13 Svar postet d. 12-11-12 kl. 15:55. Emne: Honning svampe i forklædning?
Hvad er Tjekjust?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#14 Svar postet d. 12-11-12 kl. 16:40. Emne: Honning svampe i forklædning?
Louise, der er ingen sikkerhed for at der kun er 5 arter i denne gruppe i Danmark (6 i alt). Det der er sket at arterne er beskrevne andre steder fra på basis af dyrkningsforsøg, dna og morfologi, og disse arter er også erkendt fra DK på basis af morfologi (incl. mikroskopi). Men om der er andre ved vi ikke. Det er også derfor jeg er lidt hys med ikke blot at acceptere noget som overfladisk ligner det vi kender i forvejen, og slet ikke sidst på sæsonen - og ud fra små indsamlinger

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#15 Kommentar postet d. 12-11-12 kl. 17:59. Emne: Honning svampe i forklædning?
*TJEKKIET - Det er ikke altid mobilen vil skrive det, som jeg vil

Henrik: Det lyder da som en rigtig god idé med den stregkode scanner - Du må igang med opfindelsen!

Torbjørn: Tak for svaret. Det undrede mig blot, at der kunne være sådan en kæmpe forskel, selvom de f.eks har en del mere nåleskov end os.

Her en liste over nogle af deres arter f.eks:

- se linket HER

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator