Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Tranberg
#10 Kommentar postet d. 23-12-12 kl. 11:40. Emne: Hvilken svamp er det?
i fald den har lameller, er det næppe en vokshat!

Besvar | Kommentér

Tom Smidth

Svaraktivitet:

(305)
#11 Svar postet d. 23-12-12 kl. 15:37. Emne: Hvilken svamp er det?
Jeg mener ikke vi kan hjælpe ret meget, hvis vi begynder at komme med bestemmelser ud fra så usikkert grundlag.

For det første gør det de data som findes i Fugle og Natur usikre og for det andet fjerner vi den grundindstilling som jeg mener der bør være bag en bestemmelse, nemlig at man udtaler sig på baggrund af hvad der bliver oplyst og hvad der kan ses - ikke hvad man kunne tænke sig.

Hjælpsomhed er en god ting, men er det hjælpsomhed?

God Jul

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#12 Svar postet d. 24-12-12 kl. 09:34. Emne: Hvilken svamp er det?
Hej Kim

Velkommen til F&N

Det er et æstetisk fint fotografi, et udmærket relief af en svamp, med miljø og oven i købet et insekt på toppen

I nogle tilfælde kan svampe bestemes ud fra sådanne, men som regel ikke. Jeg er helt enig i diverse indvendinger og forslag til forbedringer; men der er jo ligesom en kode der skal bruges (eller en masse umiddelbart skjulte forudsætninger) for bestemmelse, o0g de varierer fra organismegruppe til organisme gruppe.

Jeg kan kun opfordre til at du reagerer også på de øvrige indlæg, det vil være stærkt motiverende over for alle de flinke hjælpere du møder på F & N

mvh, Torbjørn (artskoordinator),

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator