Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

søren pedersen
#10 Kommentar postet d. 27-12-12 kl. 15:54. Emne: Alder og køn..?
Det kan svagt anes at den har en spurv i den ene klo...

Besvar | Kommentér

søren pedersen
#11 Kommentar postet d. 27-12-12 kl. 15:58. Emne: Alder og køn..?
Der har lige været endnu en forbi min have, den tog en spurv i luften og var væk... synes den var mere grå på oversiden... havde ikke mit kamera ved hånden til dok.

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#12 Svar postet d. 27-12-12 kl. 16:09. Emne: Alder og køn..?
Hvis den så mere grå ud, kan det sagtens være en anden Spurvehøg du lige har haft besøg af, måske en gammel fugl.

De gamle er brungrå til skifergrå (hunner) eller blågrå (hanner) på hele oversiden.

Spurvehøg er jo ganske almindelig herhjemme, og hvis du har mange småfugle i haven, kan flere høge sagtens aflægge regelmæssigt besøg.

Frygt dog ikke at du vil miste alle dine spurvefugle af den grund, for småfugle har så hurtig årlig ''omsætning''(op til 80% dør inden for det første leveår) at dødsårsagerne så at sige vikarierer for hinanden.

Den spurv som mister livet i høgens kløer, ville således nok alligevel være omkommet på anden måde i vinterens løb.

Besvar | Kommentér

søren pedersen
#13 Kommentar postet d. 27-12-12 kl. 16:46. Emne: Alder og køn..?
Har regelmæssigt besøg af spurvehøge (næsten dagligt) specielt i vinterhalvåret, hvor der er mange småfugle i haven. Men desværre ikke lige så gange har kameraet været klar...

Besvar | Kommentér

søren pedersen
#14 Kommentar postet d. 27-12-12 kl. 16:49. Emne: Alder og køn..?
Har dagligt omkring 70 gråspurve/skovspurve, så hvis ikke spurvehøgen rydder lidt ud, gør min kat det...

Besvar | Kommentér

søren pedersen
#15 Kommentar postet d. 27-12-12 kl. 16:51. Emne: Alder og køn..?
Tror jeg holder mig til min første vurdering af fuglen,

En juvenil hun spurvehøg...

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator