Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#10 Svar postet d. 31-12-12 kl. 12:40. Emne: Korttået el. alm. - igen igen...
Hej Kristian -

her ses en af forskellene på de to træløberarter. Og den hvide markering på alula, som Jørgen så rigtigt (og heldigvis utrætteligt) påpeger er jo begrænset hos netop Træløber - nederste illustration: - se linket HER På den måde, når man fokuserer på en ganske bestemt detalje, behøver man ikke at være i tvivl.

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kristian Stengaard Munkholm
#11 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 13:42. Emne: Korttået el. alm. - igen igen...
Tak, Jørgen & Peter, den køber jeg.

Jeg kiggede selv efter vingetegningen, syntes ikke jeg tydeligt kunne afgøre det med alulapletten ud af billederne, men netop trappetegningen bragte mig i tvivl om korrektheden af bestemmelsen som korttået. Billederne var da også - ud af det pauvre udvalg - valgt til netop bedst muligt at fremvise artskarakterer.

...& nu, da jeg jo så synes at have fået de helt skarpe i tale, kan jeg jo lige prøve at spørge om de sidste to også - begge fra en lokalitet, hvor korttået er langt den almindeligste art. Jeg er dog desværre temmeligt sikker på, at bestemmelse er umulig ud fra billederne. Nedenstående er de bedste, jeg har:

#2:

Korttået el. alm. - igen igen... (Tak, Jørgen & Peter, den køber jeg. 

Jeg kiggede selv efter vingetegningen, syntes ikke jeg tydel)
Kristian Stengaard Munkholm har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kristian Stengaard Munkholm
#12 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 13:43. Emne: Korttået el. alm. - igen igen...
#3 - kan måske alligevel bestemmes på vingen?:

Korttået el. alm. - igen igen... (#3 - kan måske alligevel bestemmes på vingen?:
)
Kristian Stengaard Munkholm har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator