Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. december 2012

Korttået el. alm. - igen igen...

Først en undskyldning: Jeg er ikke fuglefotograf, har hverken grejet eller tålmodigheden (for ikke at nævne evnerne ;-)), så bær over med mig.

Imidlertid stod jeg lige og manglede et billede af en træløber, så da jeg alligevel skulle ud en lille tur, kunne jeg såmænd lige så godt tage kameraet med.

Det blev da også til tre træløbere - af den ene eller den anden slags, begge findes på lokaliteten. Mit forhold til fugle er sådan, at jeg sjældent bekymrer mig om, hvilken art træløber, jeg ser, men hvis det skal være, og kikkerten er med, kan jeg såmænd godt finde ud af det. Imidlertid var jeg idag så forhippet på at få et brugbart billede, at jeg ikke bekymrede mig om at identificere fuglene. Det kunne jeg vel altid gøre efter fotografierne bagefter. Det viste sig dog (endnu) vanskeligere, end jeg havde forventet at få et bare nogenlunde brugbart billede, så jeg er i tvivl om, hvad jeg har fået i kassen - håber I kan hjælpe.

Første fugl:



Foto: Kristian Stengaard Munkholm

De senest indberettede arter i Naturbasen: