Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#10 Svar postet d. 08-01-13 kl. 12:04. Emne: Hvilken Svamp?
Flot, Per - og Stig.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#11 Kommentar postet d. 08-01-13 kl. 12:47. Emne: Hvilken Svamp?
.. og Steen, som allerede havde svaret i tankerne

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#12 Kommentar postet d. 08-01-13 kl. 12:49. Emne: Hvilken Svamp?
-og takket være jer alle, er Burre-Snerre nu obset fra Øksedal

-righoldigt sortiment.....

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#13 Kommentar postet d. 08-01-13 kl. 13:37. Emne: Hvilken Svamp?
Tak til alle

#6, Thomas. Jeg forstår dit svar således, at hvis træstammen slet ikke kan bestemmes, så er svampene i begge tråde Fløjlsfod sp.?

Hvis det kan udelukkes, at stammen er Poppel eller Pil, så er det Gul Fløjlsfod bare i forskellige stadier.

Så lige til din lille krølle indledningen

her er en endnu mere atypisk svamp i exit

Fotoet viser i øvrigt lidt mere af den store endnu uidentificerede træstamme...

Mvh/Steen

Hvilken Svamp? (Tak til alle

#6, Thomas. Jeg forstår dit svar således, at hvis træstammen slet ikke kan bestemmes)
Foto: 7/1 2013 Thorstedlund, Frederikssund
Klik på billedet for original størrelse (770 x 586)
Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#14 Kommentar postet d. 08-01-13 kl. 13:51. Emne: Hvilken Svamp?
#11, Stig. Jeg havde kun svaret i tankerne på grund af denne Burre-Snerre i spe. Også fra i går og identificeret af Jens Christian.

- se linket HER

Mvh/Steen

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#15 Svar postet d. 08-01-13 kl. 14:43. Emne: Hvilken Svamp?
Hej Steen, Michael Filtenborg har skrevet en fin lille artikel om hvilke karrakterer der bør være med når man gerne vil have bestemt en svamp. Den kan anbefales - se linket HER Håber du kan få noget ud af den.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#16 Svar postet d. 08-01-13 kl. 18:08. Emne: Hvilken Svamp?
Træstammen vil jeg mene er Bøg. Glatbarket i selv høj alder og man kan på veddet se marvstrålerne (små streger, som mange vil kende fra bøgeparket).

Ole

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#17 Kommentar postet d. 09-01-13 kl. 00:11. Emne: Hvilken Svamp?
#15, Thomas. Tak for dit svar her

Jeg er helt på linje med dig men jeg er som du jo ved for nærværende ikke særlig ambitiøs vedrørende svampene, og er derfor indtil videre, som ikke svampe entusiast meget tilfreds med bestemmelsen Fløjlsfod sp., som jo så altid kan ændres. Hvis eller når værtstræet bestemmes.

Jeg beundrer dig, Thomas, for din entusiasme og den meget store viden, som du har erhvervet omkring svampene. Jeg er også taknemmelig for, at du har søgt at bestemme min gamle svamp ovenfor, som jeg ikke kunne se var samme art, men det har bragt mig et lille stykke videre. Jeg har fortsat i mit tempo ambitioner om at øge min viden om naturen specielt i nær området (En fugl ad gangen, en blomst ad gangen o.s.v.). Glemslens kurve er samtidig en hård modstander, som beklageligvis vinder den ene gang efter den anden

Jeg kender godt Michael Filtenborg''s fine artikel, og burde nok i bagklogskabens klare lys have ventet med at lave tråden til træet var bestemt. Eller blot have nøjes med at smide fotoet her op i Finn''s forfratråd, men jeg var imponeret over denne svamp(målt i dag - hele skulpturen 10,5 cm høj og diameter på største sprængte hat 6,5 cm)

Biotoppen er et grænseområde mellem strandeng og krat/park med strandengengens bundvegetation.

Endelig det primære formål med turen var fuglene, derfor telelinsen, men da jeg så svampene m.m., så faldt jeg for fristelsen...

#16, Ole. Tak for dine svar her. Jeg var forbi stedet på min cykeltur i eftermiddags, da der er liv i træet, så bør det kunne identificeres sikkert. Jeg laver en trætråd, når jeg har bedre materiale.

Endelig også tak for alle indspark i tråden vedrørende Burre-Snerre.

Mvh/Steen

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#18 Kommentar postet d. 10-01-13 kl. 18:04. Emne: Hvilken Svamp?
Stammen er nu bestemt til Poppel, så svampen forbliver Fløjlsfod sp. jf. Thomas kehlets kommentar ovenfor. Tak for hjælpen til alle.

- se linket HER

Mvh/Steen

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator