Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#10 Svar postet d. 13-01-13 kl. 16:24. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
Hej Eva. På poppel er der mulighed for at det kan være Corticium erikssonii, den kendes bla.a. fra laksefarvet voksskind ved at være støvende og ,vist nok, ved at danne små puder. Den er kun fundet et sted i Danmark så på tide med et sted mere

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#11 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 16:25. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
det prøver jeg lige, men jeg tvivler på at der er flere lag, for selv om jeg havde en kniv til at skære det fri fra underlaget har jeg kun fået stykker på ca. 1 cm af

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#12 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 17:30. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
spændende, spændende. jeg må prøve at få den på svampeatlas ...lige nu har jeg fugtet den, men jeg synes ikke den reagerer med nogen former for duft

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#13 Kommentar postet d. 24-01-13 kl. 22:19. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
På svampeatlas står der nu Bitterskorpe - se linket HER

men den står stadig som under godkendelse

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#14 Svar postet d. 25-01-13 kl. 10:12. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
Hej Eva, det var interessant med Bitterskorpe.

Jacob har skrevet sig på som bestemmer hvilket tyder på at han har glemt at trykke på godkend.

Du kan afvente, spørge om den er godkendt eller sende belæg og håbe de så vågner op, skrevet i al respekt for det store arbejde de gør.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#15 Svar postet d. 25-01-13 kl. 10:19. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
Hvis du finder den igen, så prøv lige at smage på den og check evt. for "mælkesaft" ved ridsning af overfladen Torbjørn

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#16 Kommentar postet d. 25-01-13 kl. 17:39. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
jeg havde et lille stykke tørret materiale som jeg udblædte. Det smager meget bittert

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#17 Svar postet d. 25-01-13 kl. 17:49. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
Det passer jo meget fint - jeg kender kun en anden art med meget bitter smag Gloeocystidiellum porosum, mon ikke jacob godkender den nu hvis du nævner den bitre smag for ham?

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#18 Kommentar postet d. 25-01-13 kl. 17:57. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
det har jeg skrevet ind nu

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#19 Kommentar postet d. 03-02-13 kl. 09:18. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
så har Jakob skrevet at han har godkendt den som bitterskorpe. Jeg synes nu ikke jeg kan se at den er registreret som godkendt

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator