Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#10 Svar postet d. 28-01-13 kl. 11:03. Emne: Hvilken svamp.
Smid den ind på svampeatlas Thomas, vore ideer er for forskellige Torbjørn

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#11 Kommentar postet d. 28-01-13 kl. 11:42. Emne: Hvilken svamp.
Hej Torbjørn. Nu er det jo sådan at jeg pr dd. har indlagt 2871 fund på atlas så er bekendt med den mulighed du skriver at vores ideer er for forskellige, hvis ideer, brug gerne vores navne, og skriv hvad du mener det er og gerne med argumenter for og imod.

For mig hjalp det gevaldigt at få trævlhatte brillerne på, så tak for at du pegede i den retning. Hælder stadig mest mod rødmende, men vil ikke udelukke at jeg kan skifte mening.

Fint bud Aksel, mine svampe rødmede ser det ud til., gjorde dine fra haven også det.

Hej Jette. Tak for dit indlæg.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#12 Svar postet d. 28-01-13 kl. 11:55. Emne: Hvilken svamp.
Jeg mente såmænd bare at bestemmelsesforslagene strittede i hver sin retning, så meget at jeg ikke ville tage ansvar for at dømme, også fordi jeg ikke kender Ring-Fagerhat.

Nu har jeg imidlertid set på billederne af den art på atlas, og må erklære mig helt uenig heri, den ligner efter mine begreber ganske simpelt ikke, jeg holder derfor stadig på trævlhat. Imidlertid tror jeg ikke på Rødmende Trævlhat, der skal have ikke have cortina, men er fnugget i hele længeden med en basal knold.

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator