Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
#10 Kommentar postet d. 06-02-13 kl. 16:02. Emne: Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser"
-jeg har været ovre og hente en slant af "de klokkeagtige"....

Der er minsandten lameller -

men stærk lup og vel 3-5 mm i størrelse

Der skal bruges pincet til disse størrelser.Meget lidne eksistenser....

Kan vi monstro sætte navn på -som sagt på Eg.

Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser" (-jeg har været ovre og hente en slant af "de klokkeagtige"....
Der er minsandten lameller -
men st)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (827 x 657)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#11 Svar postet d. 06-02-13 kl. 16:11. Emne: Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser"
Efter nøglen på svampeatlas kommer jeg til Mørkfiltet barkhat. De Filthatte der kunne komme på tale virker anderledes, se:

- se linket HER

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#12 Kommentar postet d. 06-02-13 kl. 16:30. Emne: Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser"
God nøgle, Torbjørn

-samme resultat.

Der kan man bare se -det var Ege-Bævretoppen, der henledte min opmærksomhed.I går derovre tænkte jeg umiddelbart, at det var "babybævretoppe", men på billederne var det jo indlysende, at det var "noget andet"...

Iøvrigt var det ikke på stammen, men en tyk sidegren -så en anelse besvær "med at finde de små fyre" ...

-men Øksedal på kortet. Det er med megen behag !

Stor tak til jer alle

-blitzfoto fra i dag.Underligt dårligt.....

Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser" (God nøgle, Torbjørn :-)
-samme resultat.
Der kan man bare se -det var Ege-Bævretoppen, der henledt)
Klik på billedet for original størrelse (820 x 757)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#13 Kommentar postet d. 06-02-13 kl. 16:39. Emne: Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser"
.. Bravo Per, det første fund her i det jyske på F&N af de ret små Mørkfiltet barkhat

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#14 Kommentar postet d. 02-03-13 kl. 22:44. Emne: Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser"
Tak for jeres ekspertise - og ros

nu kommer der billeder ind til dokumentation -de kunne nok ha´ været bedre, men de var ikke så fotovenlige...

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#15 Kommentar postet d. 10-03-16 kl. 22:29. Emne: Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser"
Her tre år efter endnu et fund af barkhat -vel den mørke..( ??)

Lundbæk Skov ved Nibe

(se tråd "De er" .....)

Ege-Bævretop -på Eg, -men hvad er de små "klokkeagtige dimser" (Her tre år efter endnu et fund af barkhat -vel den mørke..( ??)
Lundbæk Skov ved Nibe
(se tråd "De)
Klik på billedet for original størrelse (693 x 600)
Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator