Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Klimaændringer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael S. Jensen

Svaraktivitet:

(5)
#10 Svar postet d. 10-02-13 kl. 07:51. Emne: Et spørgejørgenspørgsmål om havstigninger og Vestantarktis
Hej d´herrer

Har ikke set udsendelsen, men kunne det f.eks. være denne artikel, de bygger udsendelsen på?

- se linket HER

Mvh Michael

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#11 Kommentar postet d. 10-02-13 kl. 08:44. Emne: Et spørgejørgenspørgsmål om havstigninger og Vestantarktis
Ja, Michael, det kunne godt være den, men jeg er ikke 100 pct. sikker. I udsendelsen på DR2 var det en kvindelig forsker (hvis navn jeg ikke lige husker), der refererede til problematikken, men også på fin faglig og etisk vis gjorde opmærksom på usikkerhederne. - Når jeg har startet tråden, hænger det sammen med, at jeg godt vil forstå "mekanikken" i problematikken, hvad jeg ikke synes, jeg gør endnu. Men jeg vil prøve at komme igennem enten til forskeren fra udsendelsen eller til DMI for at få en nærmere forklaring og vurdering.

Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen

Svaraktivitet:

(5)
#12 Svar postet d. 10-02-13 kl. 09:59. Emne: Et spørgejørgenspørgsmål om havstigninger og Vestantarktis
Lidt weekendlæsestof om emnet:

- se linket HER

Og lidt mere:

- se linket HER

Mvh Michael

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#13 Kommentar postet d. 10-02-13 kl. 10:54. Emne: Et spørgejørgenspørgsmål om havstigninger og Vestantarktis
Fænomenet diskuteres på P1, Videnskabens Verden - se linket HER

Klik på linket "Hør udsendelsen", og scroll frem til 00.29 på forløbslinien, hvis I ikke vil høre hele den timelange udsendelse, der jo også handler om en række andre ting.

Mvh Frede

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#14 Kommentar postet d. 10-02-13 kl. 11:01. Emne: Et spørgejørgenspørgsmål om havstigninger og Vestantarktis

Et spørgejørgenspørgsmål om havstigninger og Vestantarktis ()
Foto: På billedet man ser hvordan (-;
Besvar | Kommentér

Søren Nielsen

Svaraktivitet:

(1)
#15 Svar postet d. 10-02-13 kl. 11:45. Emne: Et spørgejørgenspørgsmål om havstigninger og Vestantarktis
En interessant problematik. Erfaringen fra sidste istid viser, at vandstanden stiger betydeligt, når isen smelter. Men det tager lang tid. Danmark var fx landfast med England efter istiden. Der sker formodentlig også en hævning af landmasserne og havbunden, når det enorme tryk fra isen bliver mindre.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen
#16 Kommentar postet d. 10-02-13 kl. 12:42. Emne: Et spørgejørgenspørgsmål om havstigninger og Vestantarktis
Hej Søren

Ikke kun "formodentlig" Der skete en landhævning, da isen smeltede.

Hævningen sker i øvrigt stadig i det nordlige Danmark, så det er en langsom proces.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator