Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Filtenborg
#10 postet d. 19-04-07 kl. 19:11. Emne: Rødblad? Hvilken?
Slåen-rødblad er sat til maj så med en medgørlig sæson også april, ligeledes Flammet r., Smudsig R, Stjernesporet r., Silkeglinsende rødblad er en aprilart og Tidlig rødblad er en aprilart. Det er dem jeg kan huske.

Kommentér

Margaretha Liebmann
#11 postet d. 19-04-07 kl. 19:15. Emne: Rødblad? Hvilken?
Du kan dine rødblad kan jeg se, men er de fremme nu? Så er det sært, at ingen er indrapporteret, det var blot det jeg mente .

Kommentér

Michael Filtenborg
#12 postet d. 19-04-07 kl. 19:17. Emne: Rødblad? Hvilken?
Nej jeg synes ikke det er så underligt. Jeg bruger aldrig foreningens database. Synes faktisk den er temmelig ring, og der bliver ikke ret ofte indberettet skæve obs'er derinde!

Kommentér

Sylvia Rennison
#13 postet d. 19-04-07 kl. 19:46. Emne: Rødblad? Hvilken?
Ifgl. Danske Svampe, så er der kun Slåen-rødblad der ligner (efter beskrivelsen), alle de andre du nævner Michael kan jeg godt fravælge, de ligner ikke.

Tidlig Rødblad kan jeg ikke finde billeder af, ejheller slåen-ditto.

Om Vårmusseron står der Lugt: Stærk melagtig, hvad de så ellers mener med det, personligt synes jeg ikke mel lugter.

Jeg begynder at mistænke den gode mand for at være på vildspor. Og at Margaretha har ret.

Og som jeg før har understreget, så har du ret Margaretha, jeg smager ikke på svampe.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Tom Smidth
#14 postet d. 19-04-07 kl. 20:43. Emne: Rødblad? Hvilken?
Jeg vil sige at Vår musseron har så karakteristisk lugt at når den først er lært, så hænger den ved.

Jeg er ikke stødt på vår musseron endnu på de 3 forskellige steder hvor jeg ellers har samlet den.

Lugten gør at den er rykket noget ned af min liste over gode svampe. Den holder nemlig hjemme i køkkenet og kan være ret ubehagelig i koncentreret form - synes jeg

Kommentér

Ole B. Lyshede
#15 postet d. 19-04-07 kl. 22:03. Emne: Rødblad? Hvilken?
Jeg lægger 0,5% til Margarethas 99,5%, så er vi på 100% for Vårmusseron.

mvh

Ole

Kommentér

Sylvia Rennison
#16 postet d. 20-04-07 kl. 06:30. Emne: Rødblad? Hvilken?
Tak for hjælpen.

Jeg tror nok jeg kan kende Vårmusseron næste gang jeg støder på den.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Jens H. Petersen
#17 postet d. 22-04-07 kl. 21:53. Emne: Rødblad? Hvilken?
Før i nu afgør alt, så burde i nok kikke i retning af en umoden Tidlig Agerhat. Den hathud man ser så fint på billedet sprækker helt tilfældigt op -- ikke radiært. Det udelukker i hvert fald de store forårsrødblade, men ikke nødvendigvis vårmusseron. Jeg har imidlertid aldrig set Vårmusseron sprække -- i hvert fald ikke som denne svamp. Til gengæld er det lige i øjet til agerhatten: - se linket HER

Nu skulle agerhatten jo have ring, med den kan være faldet af -- eller arten kan være en anden end Tidlig. Var der mon træflis eller lignende rester af de væltede træer? Det kan de lide at vokse på.

Kommentér

Sylvia Rennison
#18 postet d. 23-04-07 kl. 08:04. Emne: Rødblad? Hvilken?
Ja---der var en meget grov træflis.

Nu spørger jeg bare om svampe af nysgerrighed! idet jeg betragter ALLE svampe, som værende giftige, så jeg skal ikke ud for at fylde kurven. Jeg nøjes med de købte bakker.

Jeg sletter obs.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Side 2 af 2 - Gå til side 1 2

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator