Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#1990 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 14:40. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Inden vi i går tog på lusketur, havde vi en del arbejde herhjemme, men jeg nåede dog at konstatere, at vi stadig har en del sommerfugle i haven. Jeg mindst 5, måske flere, Admiral, endnu flere kålsommerfugle og en enkelt Tidselsommerfugl
Admiralerne er glade for rådne æbler
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (836 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1991 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 14:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Men de kan også godt bruge de sidste blomster i sommerfuglebusken 
 Foto: Admiral Klik på billedet for original størrelse (789 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1992 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 14:43. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det samme gælder Tidselsommerfugl, men nogle af blomsterne sidder højt oppe i busken 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (810 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1993 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 14:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Da vi skulle afsted på vores lusketur, bemærkede jeg denne fluefanger ived køkkenvinduet. Jeg er lidt i tvivl om navnet 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (835 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1994 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 14:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Om aftenen blev denne antruffet indendørs 
 Foto: Snerlefjermøl Klik på billedet for original størrelse (835 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#1995 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 14:48. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Den blev lokket ned i en plasticbøtte, em inden den blev hjulpet helt ud, måtte den lige står model en gang til 
 Foto: Snerlefjermøl Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#1996 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 15:20. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Dagens svampefund
Ager-Bredblad
bestemt ved hjælp af Atlas Billed ID
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (734 x 600)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1997 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 15:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
I dag kørte jeg til Louns-halvøen og gik ud på de nordlige overdrev. Knap var jeg kommet igennem lågen ud på overdrevet, før der stod vokshat foran mig.
Gulfodet igen Denne gang lagde jeg mærke til den tydelige gule fod. Sjovt nok bliver det ikke nær så tydeligt på billeder.
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1998 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 15:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..så dukkede den her op og det krævede en vis tankevirksomhed før jeg kunne indse at det var en Vokshat. Den største er 8-9 cm i diameter, og med meget fjerne lameller, så min første tanke var Sværtende Skørhat men så skør var den alligevel ikke..
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#1999 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 15:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
..der var også en mindre som jeg gik en tid med i hånden, og jeg lagde godt mærke til at den rødmede. Men det var først da jeg kom hjem og kiggede i svampebogen at det gik op for mig at det er Rødmende Vokshat. Og det er vel ikke så ringe 
|
Kommentér
|
|