Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Aksel Jørgensen
|
#2110 Kommentar postet d. 14-09-19 kl. 21:13. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
På vej til dagens svampetur gik jeg forbi et par kastanjetræer - ved det første træ var der bid på nr. 2 vendt kastanje-skål, ved det næste træ på nr.1 - Kastanje-brunskive.
|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#2111 Kommentar postet d. 14-09-19 kl. 22:52. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Dagens kattebillede. Vores Pindsvin får sin aftensmad,- til stor utilfredshed fra Luna. Wiskas er spildt på et Pindsvin efter hendes mening.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#2112 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 08:10. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen
-blæst og regn
En kat, der vækkede mig kl 05 og fik mig op 06. Overstået compl´tten og to kopper the.
Kigget lidt Vokshatte og prøver at samle mig sammen til Vokshattelisten.
(Claus´ kat og pindsvin vækker minder herude om salig Olfert og "hans" pindsvin )
I går i industrikvarteret i Aalborg Øst en lille lusketur i pænt tøj og uden lugejern.... gav lettere til sværere opsigtsvækkende Ravsvamp inde ved væggen af industribygning
-en svamp, der normalt findes i skove !! her midt på plænen et pænt birketræ.... ikke megen skov derude...
Dagen i dag er nok ikke til meget andet end hamren i tasterne.... plæneslåning påkrævet, men ikke muligt,- ligeså optagning af kartofler: ikke muligt

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|
#2113 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 08:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ravsvamp
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#2114 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 08:13. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg har før fundet Ridderhatte i den plæne
-i går ingen undtagelse: ny ridderhat
I "fotomaskinen" : Spids Ridderhat
nu venter de lærdes afgørelse på Atlas

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#2115 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 08:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Sluttelig inden jeg nok går til ro endnu en gang...
-vejret ikke til andet...
!!
Ravsvampen inde ved muren....
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 579)
|
Kommentér
|
|
#2116 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 08:19. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Aaaahhh jo
-et sjældent fuglebillede fra min hånd
Den Ravnelignende Råge gad ikke flytte sig/ endsige flyve... så vi hilste på hinanden... afstand et par meter eller tre...

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (782 x 600)
|
Kommentér
|
|
#2117 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 08:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
PS: I Redelighedsudvalget har vi besluttet at tildele Birgit 6 point for den Rødmende Vokshat samt Per 4 point for den Kromgule..!!

Foto: De smukke sorte Kegler fra Aggersund Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#2118 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 09:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Gråt og blæsende her til morgen. I aften var der fuldmåne, som var sløret af tynde skyer. Jeg ville gerne have lavet et billede, hvor man kunne se både månens overflade og de slørende skyer, men kunne i farten ikke få indstillet kameraet rigtigt til det. Her månen overbelyst bag skyerne
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (746 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#2119 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 09:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og her månens overflade, men man kan ikke se skyerne, men de er der, for der er kun nogle få minutter mellem de to billeder. Jeg havde ikke tid til at eksperimentere mere med kameraindstillingen, for Barcelona var i fjernsynet 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (833 x 650)
|
Kommentér
|
|