Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#2150 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 13:23. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Der er slukket for TVapparatet !!!

|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#2151 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 17:16. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Lidt spøjse motiver fra den sidste uges tid.
Først Håret Snegl. Det er første gang vi har spottet den. Det virker naturstridigt med hår på sneglehuset !
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#2152 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 17:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En halv græshoppe, efterladt af en kun lidt sulten ?
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (776 x 600)
|
Kommentér
|
|
#2153 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 17:19. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Løvfrø med Skorpionflue. Så kan man se hvor lille frøen er.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
|
#2154 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 17:21. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Slutfoto af Egetandmåler. Køn eller mindre køn ?
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#2155 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 18:02. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
I hvert fald godt/sjovt billede 
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#2156 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 18:33. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#2154, - fantastisk billede, Charlotte og Ole.
- jeg var en tur ved Maglebyskov/strand i går, og gik faktisk og tænkte, hvordan pokker I bærer jer ad med at finde alle de flotte larver, - er det mig der ikke har øjnene med mig, eller er jeres område bare fyldt med naturlige rariteter.
- men så, midt på skovvejen, gik der en 2-3 cm lysgrøn larve, - den blev hjulpet i sikkerhed, og efterfølgende bestemt Kjeld Brem. - en Kamelspinder-larve (Ptilodon capucina)
 Foto: Kamelspinder (Ptilodon capucina) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#2157 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 18:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- jeg har måske gået i en cirkel på vej tilbage.
 Foto: Cirkel-Jordfarveugle (Agrochola circellaris) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|
#2158 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 18:57. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak til Finn og Gerner.
Flot larve Finn, den har vi tilgode at møde.
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#2159 Kommentar postet d. 15-09-19 kl. 19:26. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ja, jeg vil også gerne rose Charlotte & Oles billeder. Alle 4 er skønne. Og jeg tænkte: sikke mange nuttede Løvfrøer de finder - hvorfor ser jeg aldrig sådan én? Jeg har da øjnene med mig, og er hver dag i naturen... Nå, udbredelseskortet for Løvfrø gav forklaringen: de findes ikke ret mange steder på Sjælland
Den spøjse Egetandmåler ligner et science-fictiondyr (eller: Donald T.´s paryk ).
|
Kommentér
|
|