Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#2200 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 13:02. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Et umagen par fra torsdag. Set på Hovvig.
Gråand og Gråand ?
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#2201 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 15:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Bintje-kartofler Per Ku du ikke stikke en tre fire stykker i lommen til i morgen. Den ville jeg gerne smage igen. Den fik vi altid i min barndom
Og så min høst i dag, på vokshatte-fronten. Behøver jeg at skrive navn på den?
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#2202 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 17:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- Ikke for Per skyld, Birgit, men for vi Vokshatteanalfabeter hinsides Storebælt, - nå, ja, jeg kan jo kun tale for mig selv.
- Vi holder os til de kæmpestore.
- her fra det gamle egestød i Maglebyskoven på Stevns,
 Foto: Svovlporesvamp (Laetiporus sulphureus) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#2203 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 18:14. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det er Brusken, Finn
Havde tænkt på dig, Birgit -så jeg ta´r en slant med
------------- lige hjemkommet fra indkøbstur i Fjerritslev med tid til svinkeæreinder....
Mere herom senere efter dagens ret og mørkekammeret

|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#2204 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 21:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mandagen gav en arbejdstur til bl.a. Naturbydelen i Ringkøbing. En ny omdiskuteret udstykning med en meget større procentandel af varieret natur og friarealer. Man har gravet en kunstig sø i engen, og lagt en pontonbro på tværs. Lavet af høvlet tropisk hårdttræ som bliver glat i regnvejr.
 Peder Brøgger har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#2205 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 21:13. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det er ikke kun regnvejr, som gør pontonbroen glat. Min chef har fået en ide til hvordan man undgår mågeklatter midt på brædderne. Jeg skal udføre. Vi får se.
Gylpeklumperne af vandplanter er ikke nær så glatte. Men jeg skal ikke dressere mågerne.
 Foto: fra BonBon-land?? Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#2206 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 21:20. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg har været så heldig at kunne følge et svampedyr i sin hurtige udvikling. I sidste uge viste jeg en rødlig snotklat på en sitkastub.
 Foto: Svampedyr sp., Stauning Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#2207 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 21:23. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
2 døgn senere havde den skiftet både farve og udseende. Lignede en tætstoppet nålepude af brune knappenålshoveder.
 Foto: Svampedyr sp., Stauning Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#2208 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 21:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og så kom jeg desværre for sent til fuld blomstring. 7 døgn efter første foto var der kun brunligt sporestøv tilbage.
Den er ikke artsbestemt. Det er nok en af støvkøllerne i Stemonitis-slægten.
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#2209 Kommentar postet d. 16-09-19 kl. 21:36. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hjemme i haven har vi før haft denne slags vingummi. På en svampetur fornylig sagde instruktøren, at den var spiselig -- især hvis man elsker smagen af neutral sej elastik!!
 Foto: Ravsvamp Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
|