Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#2240 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 07:37. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen.
Nu er 6 og de 16 blomsterknopper på min specielle Solsikke sprunget ud.
Jeg kan ikke få Foto-Id på Svampeatlas til at virke - er det kun mig?
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#2241 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 08:35. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen derude i det våde....
-flotteste Sikke.... Ella og en ny Conny
-------------- og nok en Stor-Kæmpeparasolhat fra Charlotte
-da jeg aldrig har spist honning...?? hvorfor?? har jeg måttet snuse til Fruens honning for at lære duften...
I går ved "indkøbsturen" i Fjerritslev fandt jeg på mit nye.......overdrev i byen (jeg opdagede det for 2 år siden og havde store forventninger sidste år. Da var overdrevet nærmest goldt som Kalaharis Ørken .... jeg tror, det til allersidst var en enkelt Voksgul, der stak hovedet op. Det gav dog en formodning om, at der MÅTTE være Vokshatte der....
Og i år har det ikke skuffet mine forventninger. I år indtil nu 7 arter Vokshatte
- og lur mig -det stopper ikke her....
Ny fra i går: Honning-Vokshat
Min bestemmelse godkendt på højeste sted

Foto: Honning-Vokshat Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#2242 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 08:41. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Et par ture i haven i aftes afslørede indtil flere gæster, alle i Sankthansurt. Bl.a. 2 Agatugle 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (766 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#2243 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 08:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En Brombær-Guldugle 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (768 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#2244 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 08:43. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
To Snerlefjermøl
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (774 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#2245 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 08:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En Halmugle, som jeg jo har haft mange gange i sommer, og en for mig ny og ukendt, som i spørgemaskinen er blevet til Halvmøl Anania verbascalis - grønskriftet
I går eftermiddag var vi i Grevindeskoven - mere herom senere.
Ha en go da 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (784 x 600)
|
Kommentér
|
|
#2246 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 08:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mange tak Per.
Har du prøvet Foto-ID i dag - virker det hos dig?
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#2247 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 09:50. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Conny #2232 For mig at se må det da være Tragt-kantarel Jeg spiste min første portion i går. Det er virkelig min yndlings-spisesvamp 
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#2248 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 09:55. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det virker, Ella

Foto: Slettestrand i går Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|
#2249 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 10:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
OK Per - nu virker det også her, jeg må havde gjort noget galt.
Dagens høst af Hasselnødder - 800 g - fik ikke samlet det hele op og nu regner det.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
|