Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. oktober 2013

Lille Forfraintermezzo til og med 15. oktober ....

Aldrig har en Forfratråd haft en Vokshat, altså en paddehat ;-) som "blikfang" !!! Men da tråden kun løber til 15. oktober, altså fjorten dage ,undgår jeg vel diverse udvalgsindberetninger - Redelighedsudvalget har givet mig grønt lys....ligesom Sædelighedsudvalget har den største tillid og tiltro til Øksedal. 8-).

-bevares, jeg venter da en del tilråb og anden form for mishagsytringer fra de mest reaktionære -men det skal ikke hedde sig,- Øksedal har før vist, at man er først med det nyeste nye/omstillingsparat...... 8-)

Længe har vi haft stor, stor glæde af Steens fremragende tråde -sidst her

www.fugleognatur.dk...show_message

-men Steen skal nu ha´ fred og ro til at træne med/gå med lugejern for at styrke knæene... ;-)så derfor dette lille mellemspil. :-)

Anne Messmanns forslag om en dag med indberetning af blomstrende BLOMSTER modtages med stor glæde -dog lad os snuppe tre dage -førstkommende fredag/lørdag/søndag.

Og så laves der lister ligesom i gamle dage :-)

For ikke for hurtig at falde for 50indslagsreglen, anbefales voldsomme indslagsserier de første dage begrænset.

Der har været forhandlinger om næste tråd -der skal løbe til den 22. november, hvor Forfratrådene har fire -4...!! års fødselsdag. Men indtil den 15. oktober kl 24 -velkommen til denne lille "mellemspilstråd" ..... hvor det gode vejr den seneste tid har muliggjort optagning af kartofler i perfekt vejr. Øksedal har således nu 500 kg i hus af fineste kvalitet :-)

Trådholder har valgt trådholder som pennefører.

1. udgave af Liste E udkommer mandag.

:-)



Foto: Per Taudal Poulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: