Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Naturbeskyttelsesloven -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
#20 Kommentar postet d. 09-12-13 kl. 17:42. Emne: Skovlovens §28 - vigtig, men ret upåagtet - brug den!
Nej, men hvis man tilplanter en askemose der har f.eks. blandbevoksning af selvsåede aske og rød-el og karakteristisk vegetation af fugtigbundsplanter i bunden, og den på tilplantningstidspunktet er §3-udpeget, så falder hammeren. Men ikke, hvis den ikke var §3-udpeget?

Det virker egentlig ret logisk, når man tænker efter. Udpegninger skal jo respekteres, men når der nu ikke er nogen udpegning på tidspunktet for tilplantning?

Kommentér

Nikolaj H. Correll
#21 Kommentar postet d. 09-12-13 kl. 17:49. Emne: Skovlovens §28 - vigtig, men ret upåagtet - brug den!
Poul Evald.. Du kender godt jo svaret på det.

Det er fløjtende lige gyldigt om et område er vejledende registreret som § 3 eller ej. Hvis vegetationen var karakteristisk for en beskyttet naturtype på tidspunktet for overtrædelse, så er det ulovligt. Basta. (med visse undtagelser)

Sådan er teorien. Praksis er noget andet, da det mange gange er umuligt at bevise, at der rent faktisk var naturtypekarakteristisk vegetation for f.eks. 10 år siden.

Kommentér

Poul Evald Hansen
#22 Kommentar postet d. 09-12-13 kl. 18:09. Emne: Skovlovens §28 - vigtig, men ret upåagtet - brug den!
Fint nok, Nikolej. Det er dog andre erfaringer, jeg har gjort gennem mit arbejde. Hvis der foreligger en §3-udpegning, som dog per. definition er vejledende, i alt fald indtil, der er foretaget en konkret besigtigelse, så har ejeren/forpagteren mulighed for at skaffe sig kundskab om dette, f.eks. via Miljøportalen. - Det han/hun jo sådan set ikke, hvis der ikke foretaget en udpegning, endsige foretaget en besigtigelse.

I en konfliktsitiation kan ejeren påstå, det ikke er §3, og kommunen sige, at det er det. Så skal der foretages en besigtigelse.

Kommentér

Poul Evald Hansen
#23 Kommentar postet d. 10-12-13 kl. 07:52. Emne: Skovlovens §28 - vigtig, men ret upåagtet - brug den!
Jeg ser, at du skal til speciealeksamen i skovlovens §28 nu snart, hvis jeg har forstået det ret. - Vores ordstrid til trods ønsker jeg dig en god eksamen. Det er ikke usandsynligt, at vi kommer til at samarbejde fremover.

Natur- og miljøhilsner

Poul Evald

Kommentér

Nikolaj H. Correll
#24 Kommentar postet d. 10-12-13 kl. 12:23. Emne: Skovlovens §28 - vigtig, men ret upåagtet - brug den!
Tak skal du have

Jeg laver en henvisning til specialet, når jeg har forsvaret det.

Kommentér

Lasse Gottlieb
#25 Kommentar postet d. 17-11-14 kl. 09:39. Emne: Skovlovens §28 - vigtig, men ret upåagtet - brug den!
Hej Nikolaj

Kommer der en henvisning til dit speciale?

Kommentér

Nikolaj H. Correll
#26 Kommentar postet d. 17-11-14 kl. 13:17. Emne: Skovlovens §28 - vigtig, men ret upåagtet - brug den!
Det burde kunne hentes på dette link:

- se linket HER

God læselyst

Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator