Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. marts 2021

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 3 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Artikler -> Nyheder

Erhardt Ecklon
#20 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 09:32. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
Spørgsmål vedr. brug af den nye app.

App''en finder min position; men på den anden side af vandet sidder fuglen på en anden lokalitet! Hvordan vælger jeg den rigtige lokalitet i app''en, hvis den ikke findes i listen af nærliggende "Vælg lokalitet"?

Når jeg har tastet en obs ind så springer app''en tilbage til "forsiden" Hvorfor bliver den ikke på lokaliteten, sådan at jeg kan vælge næste obs på samme lokalitet?

Hvor er muligheden for at plotte nøjagtig lokalitet ind blevet af?

Er det tre mangler ved den nye app'' ?

Vh Erhardt

Ps.: (Tag venligst Forbehold for, at jeg ikke kan finde ud af at bruge app''en rigtig Det kan jo være, at jeg ikke har opdaget skjulte funktioner)

Kommentér

Nicholas Bell
#21 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 09:58. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
Mads: I øverste højre hjørne af forsiden er der er kvadrat der hedder Naturbasen ID. Det er den du leder efter.

Erhardt: For at flytte din markør under indtastningen, trykker på den blå nål/mand eller hvad det er. Ved at holde fingeren nede på den kan du trække den et andet sted hen, feks på den anden side af søen.

Min egen skærm er krakeleret, så det kan være ret svært at ramme nålen præcist, men det virker når man får fat i den ;)

I forhodl til det sidste du spørger om vedr nøjagtig lokalitet: Jeg er ikke sikker på hvad du mener. Nålen/manden angiver din præcise position og det er på denne at observationen hæftes op. Hvis du gerne vil have at den skal tilknyttes en anden overordnet lokalitet, så kan du ved det første skærmbillede der hedder "Lokalitet" trykke på lokaliteten (over den blå bar der hedder "søg art" og her vælge en anden overordnet lokalitet. Men det er stadig den præcise position som er vigtig tænker jeg.

Kan du uddybe hvad det er du mener?

Til det midterste spørgsmål, ja det kan jeg ikke svare på. Sådan gør den

Mvh Nicholas

Kommentér

Erhardt Ecklon
#22 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 10:06. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
Jamen mange tak. Det fungerer fint at flyttet "manden" og dermed også præcis lokalitet. Det besvarer begge spørgsmål.

At app''en springer til forsiden må jeg/vi leve med

Vh Erhardt

Kommentér

Mads Linnemann Filskov
#23 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 10:11. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
#21 - tak for det! Er der også mulighed for at tagge via app''en?

VH Mads

Kommentér

Mette Kirkebjerg Due
#24 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 10:37. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
@Nicholas: Lollipop er android 5.0. Jeg har Jelly Bean (4.3) på S3''eren. Åbenbart nogle meget sukkerhungrende folk, der udvikler dem!

Kommentér

Nicholas Bell
#25 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 10:47. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
Ja jeg har også haft en KitKat engang :D

Kommentér

Peter Lindberg Jannerup
#26 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 10:51. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
Min galaxy mini kører ver. 4.1.2 - mon vi har indkredset problemet til Jellybean-serien?

Kommentér

Emil Skovgaard Brandtoft
#27 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 11:19. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
Min Samsung Galaxy S3 mini kører med Android-version 4.1.2 og jeg oplever ingen problemer med app''en. Hverken den gamle udgave eller den nye.

Kommentér

Henrik Dissing
#28 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 13:38. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
Min Galaxy S2 kører 4.1.2 (custom rom), og jeg har ikke oplevet problemer. Har ikke gjort andet med app''en end at installere, starte, logge ind, slukke, afinstallere. Men log ind delen fungerede upåklageligt.

En mail til support@fugleognatur.dk med en god beskrivelse af hvordan og hvornår problemet opstår, sammen med mobilens model og androidversion, er måske en god ide hvis problemet fortsætter.

Kommentér

Nicholas Bell
#29 Kommentar postet d. 05-03-15 kl. 14:53. Emne: Pressemeddelelse: Ny app bliver natur-orakel
Ja send en mail til support, så kan udvikleren måske kigge på det?

Kommentér

Side 3 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator