Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Moeslund
#20 postet d. 12-04-08 kl. 21:04. Emne: Hvad siger i til det her?
Hvad skal du med en vippeskærm til et spejlreflekskamera? Du er jo nødt til at kigge gennem søgeren, når du tager billedet alligevel?

Kommentér

Martin Bjerg
#21 postet d. 12-04-08 kl. 21:06. Emne: Hvad siger i til det her?
Hvorfor det?

Kommentér

Jesper Moeslund
#22 postet d. 12-04-08 kl. 21:12. Emne: Hvad siger i til det her?
Fordi skærmen ikke viser billedet før efter du har taget det (pga. spejlet. Nogle få af de nyeste gør, men du kan ikke se, om det du vil tage er i fokus).

Kommentér

Martin Bjerg
#23 postet d. 12-04-08 kl. 21:23. Emne: Hvad siger i til det her?
Live-view. Det var egentlig det jeg faldt for ved Sonyen.

Kommentér

Jesper Moeslund
#24 postet d. 13-04-08 kl. 09:31. Emne: Hvad siger i til det her?
Ja, men såvidt jeg ved, kan du kun se hvad du tager billede af, men den fokuserer ikke, så du kan kun bruge det til at fange emnet ikke til at se om fokus ligger det rigtige sted, så det er klart en hjælp, men du undgår ikke søgeren tror jeg.

Kommentér

Lars Andersen
#25 postet d. 13-04-08 kl. 10:11. Emne: Hvad siger i til det her?
Hej Jesper M, jeg er totalt overrasket?

Så må mine Canon 40D og Mark III være de eneste eksemplarer der kan bruge skærmen med manuelt fokus, uden at kikke i søgeren! Men det tror jeg ikke!

Nu har jeg med stor fordel fotograferet med min 40D siden oktober 2007 mange sommerfugle bla. i Bolivia: - se linket HER

Hvor jeg med fordel har brugt skærmen, og med fordel tjekke skarpheden med magnify x5/ x10 f.eks.

Det eneste liveview funktionen gør, er at sætte autofokussen ud af drift. Jeg synes at liveview er guds gave til macrofotograferne!

Måske lige du skulle tjekke dine kilder, før du laver sådan en fejlimformation.

Her et foto fra Coroico januar 2008, hvor jeg med fordel brugte liveview funktionen!

Hvad siger i til det her? (Hej <b>Jesper M</b>, jeg er totalt overrasket? 

Så må mine Canon 40D og Mark III være de eneste e)
Foto: Lars Andersen
Kommentér

Jesper Moeslund
#26 postet d. 13-04-08 kl. 10:47. Emne: Hvad siger i til det her?
Netop fordi jeg ikke kender Live-View funktionen, skriver jeg "såvidt jeg ved". Så undlad venligst at fare i flæsket på mig! Beklager misinformationen, jeg gengav blot hvad jeg har fået at vide. Kan det passe Sonys Live View ikke kan fokusere i live-view så?

Kommentér

Villy Olsson
#27 postet d. 13-04-08 kl. 10:55. Emne: Hvad siger i til det her?
Jesper.

Der er forskel på om du kan bruge autofokus eller fokusere.

På mit Olympus E-51o - med live view - kan jeg ikke bruge autofokus, men godt fokuserer , netop som Lars beskrev.

Mvh.

Villy

Kommentér

Villy Olsson
#28 postet d. 13-04-08 kl. 11:01. Emne: Hvad siger i til det her?
Jesper.

Jeg bruger ikke selv live view, men jeg mener, at autofokus bliver brugt, når billedet bliver taget, hvis du ikke har sat kameraet til manuel indstilling.

Mvh.

Villy

Kommentér

Villy Olsson
#29 postet d. 13-04-08 kl. 11:04. Emne: Hvad siger i til det her?
Jeg har lige afprøvet det. Autofokus træder i funktion, når billedet bliver taget , hvis det ikke står på manuel.

Mvh.

Villy

Kommentér

Side 3 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator