Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Nielsen
#20 Kommentar postet d. 04-07-18 kl. 13:11. Emne: Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken...
Der anes kirtelhår på både frugtknuden og på underbægerets overdel - men vi kan ikke se dem sikkert. Skarpere foto, tak.

Desuden:

Har planten svange frø?

Ordet svang brugte Alfred Hansen om de uudviklede eller ligefrem hule frø, som sidder blandet ind indimellem de tilsyneladende normale frø i kapslen.

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#21 Kommentar postet d. 12-07-18 kl. 13:03. Emne: Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken...
Kære Henry og Henrik- TAK

-mit belæg er for længst nedvisnet trods placering i en spand vand....

-jeg lover, aldrig mere at hive en mistænkelig Dueurt op fra vejkanten

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#22 Kommentar postet d. 12-07-18 kl. 13:07. Emne: Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken...
Sluttelig et billede fra Sebbersund i går med Gerners

-ingen Dueurt og floraen blev stående

Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken... (Sluttelig et billede fra Sebbersund i går med Gerners
-ingen Dueurt og floraen blev stående
:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#23 Kommentar postet d. 12-07-18 kl. 13:09. Emne: Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken...
Gerner

Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken... (Gerner
:-))
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6895)
#24 Svar postet d. 12-07-18 kl. 16:10. Emne: Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken...
Ingen udløbere siger du. Men hvad med den øverste højre sag på #3? De små spidser der synes jeg umiddelbart ikke er siderødder. Vil gerne overbevises, men det kan være, at den nu visne plante redder dig.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#25 Kommentar postet d. 12-07-18 kl. 16:53. Emne: Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken...
æææhhh - havde måske tænkt på et veludviklet -grundet tørke - rodsystem....

Jeg var nødt til at rydde lidt op i alle de spande belæg mm -det kneb med at komme ind ad døren, og når nu Gerners skulle komme...

Men jeg gik da ud for at se, om belægget evt. stadig kunne findes...

-det kneb det med, så....

Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken... (æææhhh - havde måske tænkt på et veludviklet -grundet tørke - rodsystem....
Jeg var nødt til at ryd)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#26 Kommentar postet d. 12-07-18 kl. 18:28. Emne: Jeg hev en Dueurt op fra vejsiden mod hvedemarken...
Til at forstå. God redning.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator