Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 7 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Lav (Lavsvampe) -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole B. Lyshede
#20 Kommentar postet d. 05-04-13 kl. 19:09. Emne: Anholt, Lav-Tur
Jeg er ikke så sikker på #12. Kunne vi få en forstørrelse af øverste fjerdedel af fotoet.

Ole

Kommentér

Annemette N.Jensen
#21 Kommentar postet d. 05-04-13 kl. 19:24. Emne: Anholt, Lav-Tur
Ole

Øverst til højre på min computer er der sådan et funktions ikon (Alt+X)

Der kan jeg forstørre fotos i tråde -

Prøv om du har denne funktion på din pc.

Det gør det Meget lettere at se detaljer

Hilsen

Annemette

Kommentér

Ole B. Lyshede
#22 Kommentar postet d. 05-04-13 kl. 19:29. Emne: Anholt, Lav-Tur
Tak, Annemette. Det har jeg vist ikke, eller også ....?

Ole

Kommentér

Annemette N.Jensen
#23 Kommentar postet d. 05-04-13 kl. 19:40. Emne: Anholt, Lav-Tur
Det tænker jeg nu nok ,du har ,Ole

Øverste højre hjørne et hus,en stjerne og en rund dims med takker som et tandhjul,det er denne,du skal aktivere ved et tryk,så kan du zoome op og ned

Kærlig hilsen

Annemette

Kommentér

Erland Nielsen
#24 Kommentar postet d. 06-04-13 kl. 12:06. Emne: Anholt, Lav-Tur
Mange tak for deltagelse, men I forvirrer mig lidt. Eller rettere sagt, Cladonia gør.

Indlæg #1 og #2 med Cladonia cervicornis:

Denne kaldes ikke Etage-Bægerlav som jeg skrev, men Gevir-Bægerlav ifølge dansk check-list. Et godt navn.

Det er sjovt at dykke ned i billeder med gode detaljer, så tak til Ole for opfordringen til at forstørre dele af billedet i #12. Jeg har vist taget fejl mht. arten på billeder, men lad os zoome ind (her forstørrelse et af to):

Anholt, Lav-Tur (Mange tak for deltagelse, men I forvirrer mig lidt. Eller rettere sagt, Cladonia gør.

Indlæg #1 o)
Erland Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 1049)
Kommentér

Erland Nielsen
#25 Kommentar postet d. 06-04-13 kl. 12:08. Emne: Anholt, Lav-Tur
Her længst oppe fra billede #12:

Anholt, Lav-Tur (Her længst oppe fra billede #12:
)
Klik på billedet for original størrelse (900 x 920)
Kommentér

Erland Nielsen
#26 Kommentar postet d. 06-04-13 kl. 13:31. Emne: Anholt, Lav-Tur
Med et tilt-shift objektiv som den canon 24mm jeg har (ses liggende ovenpå fototasken i #11), kan man lægge fokusplanet ned og derved få både forgrund og baggrund skarp uden brug af meget lille blænde. Det kræver nok brug af trebenet stativ, da vinklen på fokusplanet er meget nervøst overfor bare små ændringer af tiltet (knæk-vinklen på objektivet). Billedet her er f/10.

Anholt, Lav-Tur (Med et tilt-shift objektiv som den canon 24mm jeg har (ses liggende ovenpå fototasken i #11), kan ma)
Klik på billedet for original størrelse (900 x 600)
Kommentér

Erland Nielsen
#27 Kommentar postet d. 06-04-13 kl. 13:37. Emne: Anholt, Lav-Tur
Det var koldt om morgenen på Anholt her i påsken, men himlen var totalt skyfri i de små tre døgn jeg var på øen. Det kunne føles ganske varmt om eftermiddagen når solen bagte et vindstille sted. Sne sås dog stadigt i begrænsede mængder.

Anholt, Lav-Tur (Det var koldt om morgenen på Anholt her i påsken, men himlen var totalt skyfri i de små tre døgn jeg)
Klik på billedet for original størrelse (700 x 467)
Kommentér

Erland Nielsen
#28 Kommentar postet d. 06-04-13 kl. 13:43. Emne: Anholt, Lav-Tur
Anholt Fyr står aflåst og mastodontisk på øens nordspids. Måske ikke smuk, men geometrisk set er den egentligt flot. Her fotograferet med shift-funktionen på tilt-shift objektivet, så styrtende linier undgås og tårnet fremstår med lodrette sider.

Anholt, Lav-Tur (Anholt Fyr står aflåst og mastodontisk på øens nordspids. Måske ikke smuk, men geometrisk set er den)
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 667)
Kommentér

Erland Nielsen
#29 Kommentar postet d. 06-04-13 kl. 14:39. Emne: Anholt, Lav-Tur
Sammenlign billede #12 (med detaljer #24 og #25) med denne som jeg mener er Kliddet Bægerlav, Cladonia foliacea (her forstørrelse, næste indlæg viser hele billedet):

Anholt, Lav-Tur (Sammenlign billede #12 (med detaljer #24 og #25) med denne som jeg mener er Kliddet Bægerlav, Cladon)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Kommentér

Side 3 af 7 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator