Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
#20 Kommentar postet d. 29-05-14 kl. 12:15. Emne: Endnu en gang var det svampe på parcellen, der tog kegler...
Jeg har lupundersøgt min køleskabsbeholdning - ligesom jeg bagefter hentede en svamp på roden derovre.

Jeg ser enkelte "dråbeagtige -halv knappenålsstørrelse rundt omkring. De ser MEGET skinnende ud - altså ikke gennemsigtige/vandklare. Nærmest "sølvpletter" ...

- eller som miniature stjerner LANGT ude på himlen....

og jeg kan intet se med mine blottede øjne -det siger så heller ikke så meget, desværre. Fotografere dem er også en umulighed.

Svampene virker nu -"mere bedagede/tørre" derovre -men regn fra oven ville vel være godt for dem.

Men jeg er usikker, Torbjørn

Her fra nærheden -bare et halvt år senere på året.

Tidspunktet indikerer vel også et og andet ??

- se linket HER

Per

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#21 Svar postet d. 29-05-14 kl. 12:28. Emne: Endnu en gang var det svampe på parcellen, der tog kegler...
Tak Per!

Der er endnu en mulighed, se mine fotos af gilva på svampeatlas: TB2010-118091 og TB2010-115238

sådan har jeg lært den at kende som typisk - jeg husker det specielt fordi jeg forinden var langt omkring med tvivlsomme bestemmelsesforsøg

Hvis du får samme indtryk på dine mest friske eks. så har jeg ingen betænkeligheder længere - i så fald kan du roligt lægge den ind på svampeatlas og henvis til vore diskussioner her!

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#22 Kommentar postet d. 29-05-14 kl. 12:32. Emne: Endnu en gang var det svampe på parcellen, der tog kegler...
Tak for det, Torbjørn

-jeg giver lyd fra mig.....

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator