Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#20 Svar postet d. 25-09-14 kl. 09:42. Emne: Hvilke slørhatte?
Frank, jeg har skrevet til dig privat om det pågældende emne.

Jeg skriver ikke at det er irrelevant at du henviser til svampeatlas, og Tobias er jo ganske rigtigt vores største kapacitet inden for knoldslørhattene, men han har alt for meget andet at lave i øjeblikket til at kunne bidrage på atlas.

Selv er jeg temmelig skrap til slørhatte i nåleskov og under birk, knoldslørhatte findes gennemgående under bøg og eg på (kalkholdigt ) muld, og i det felt famler jeg mig frem.

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen
#21 Kommentar postet d. 25-09-14 kl. 09:47. Emne: Hvilke slørhatte?
C. balteatocumatilis kender jeg rigtig godt, ser den adskillige gange hvert år siden 1997. Det er helt sikkert ikke den på nogen af billederne, typisk har den lysere og noget tykkere stok og hatten har aldrig samme farve som stokken.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#22 Svar postet d. 25-09-14 kl. 09:49. Emne: Hvilke slørhatte?
Michael, mon ikke du er kommet til at skrive "balteatocumatilis" forkert?! Der er 3 måder at søge navnet på, de to når du ikke er logget ind, nemlig "søg efter danske arter" og "søg fund i svampeatlas". Hvis man er logget ind som bruger, så er der endnu to muligheder. Forskellen er at i sidste tilfælde så får du også rapporteringer med som (endnu) ikke er godkendte. Man kan faktisk også søge og finde afviste fund, men det er jo kun i specielle tilfælde det er nødvendigt!

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1126)
#23 Svar postet d. 25-09-14 kl. 10:32. Emne: Hvilke slørhatte?
Hør nu her, Michael!

Fordi Torbjørn ikke kan bestemme dine svampe herinde i Forum på F&N, er det ikke ensbetydende med, at andre ikke kan!

Torbjørn er uden tvivl en meget garvet mykolog, men ikke altvidende...

Hvis du lægger dine svampefund på atlas, med så mange oplysninger om svampene som muligt, kan du MULIGVIS få dem bestemt, jeg selv har ikke erfaring nok, til at kunne afgøre dine fund.

Så jeg synes bestemt du skulle lægge dine slørhatte ind som ''slørhat'', og se om de andre kapaciteter på området kan klare dem !?

Det har jeg personligt haft megen gavn ved!

Vh

Frank

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Michael Straarup Nielsen
#24 Kommentar postet d. 25-09-14 kl. 10:55. Emne: Hvilke slørhatte?
Tak for de gode svar. Jeg tror hellere jeg må ud og se om jeg kan finde dem igen og smage på dem osv., så de har noget at gå på. Det kan også være det kan lykkes med slørhattenøglen. Det har været til stor hjælp!

Mvh. Michael.

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator