Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Naturgastronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kasper Nielsen
#20 Kommentar postet d. 03-09-19 kl. 11:28. Emne: Japan-pileurt i maden
Jeg så på et tidspunkt et indslag i Go Morgen Danmark om japansk pileurt, om hvordan den virkelig kan være svær at slippe af med i haven, når den først er vokset sig stærk og stor. Derfor tænkte jeg også, om man ikke kunne bruge noget af den til at lave mad med, når man alligevel klipper den ned og klipper den til.

Den er meget sur i smagen ja, og derfor skal den bruges i madvarer, som kan klare surhed og syre. Jeg har blandt andet brugt japansk pileurt i bagværk, blandt andet i muffins, hvor jeg normalt har brugt hindbær i, har jeg erstattet det med pileurten. Jeg har en røremaskine, jeg købte her - se linket HER, og den er rører det simpelthen så godt sammen, at de muffins, jeg har bagt, bare bliver super gode og syrlige på den rigtige måde. Andre der har haft erfaringer med det i bagværk?

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator